1400/09/11-23:31

وزیر اطلاع رسانی لبنان استعفا می‌کند

شبکه خبری الجزیره مدعی شد «جورج قرداحی» فردا جمعه از وزارت اطلاع رسانی لبنان استعفا خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شبکه الجزیره گزارش داد که «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان از سمت خود استعفا خواهد کرد.

براساس این گزارش، جورج قرداحی فردا، جمعه استعفای خود را تحویل «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان خواهد کرد.

چندی پیش، انتشار مصاحبه‌ای از جورج قرداحی، با شبکه «الجزیره» که در آن جنگ یمن را «جنگی پوچ» خوانده بود که باید متوقف شود و تأکید کرده بود که گروه انصارالله از خود دربرابر بمباران و حمله خارجی دفاع می‌کنند، باعث جنجال آفرینی عربستان علیه لبنان شد.

بعد از این سخنان، اعتراضاتی علیه او در کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس شروع شد و حتی عربستان، امارات و بحرین، سفیر لبنان در خاک خود را احضار و سفرای خود را از بیروت فراخواندند.

پس از این اتفاقات فشار‌ها علیه لینان افزایش یافته و کشور‌های عضو ائتلاف متجاوز علیه یمن روابط خود با لبنان را متشنج کردند.

وزیر اطلاع رسانی لبنان چند روز پیش بر آمادگی خود برای ترک فوری این وزارتخانه در صورتی که این امر منجر به پیشرفت در روابط لبنان و خلیج فارس شود، تأکید کرده بود.

قرداحی در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی «الجمهوریه» با تأکید بر آمادگی خود برای پیشبرد هرگونه راه‌حلی که منافع ملی را تأمین کند، گفت: «اگر این امر منجر به پیشرفت در روابط بیروت و خلیج فارس شود، آماده ترک فوری وزارت اطلاعات هستم.»

وی افزود: «همه می‌دانند که مشکل کنونی بسیار فراتر از من است و به موضع عربستان در قبال نقش حزب‌الله در لبنان و منطقه مربوط می‌شود؛ همان‌طور که خود ریاض بار‌ها اعلام کرده است. در درجه اول اختلاف برسر قاضی طارق البیطار، بازپرس قضایی انفجار بندر بیروت است.»

وی گفت: «علاوه بر این، دولت با چالش‌های بسیار دشواری با من و بدون من در سطوح معیشتی، اجتماعی، اقتصادی و مالی مواجه است. قیمت‌ها تنها نمونه‌ای از آن چالش‌های فعلی است و ماجرای من فقط به یک موضوع ساده و جزئی در این پیچیدگی‌ها است. آنچه می‌ترسم این است که استعفای من به این شرایط آرامش ندهد.»

نظرات

captcha

اخبار مرتبط