1400/09/12-00:05

درخواست اروپایی‌ها برای بازگشت به پایتخت‌‌هایشان

منابع خبری می‌گویند هیأت‌های اروپایی پس از پایان یافتن تنها دو جلسه کارشناسی بر روی پیشنهاد ایران پیشنهاد بازگشت به پایتخت‌های خود را مطرح کرده‌اند.

به گزارش فارس، منابع خبری می‌گویند پس از پایان یافتن تنها دو جلسه میان ۲ کارگروهی که بر روی پیشنهاد ایران کار می‌کرده‌اند روز جمعه قرار است جلسه کمیسیون مشترک برجام تشکیل شود.

شنیده‌های غیررسمی حاکی است هیأت‌های اروپایی خواستار موکول شدن مذاکره به زمانی دیگر و بازگشت به پایتخت‌های خود هستند.

درخواست اروپایی‌ها برای ترک زودهنگام جلسه مذاکرات پس از برگزاری تنها ۲ جلسه کارشناسی از منظر ناظران به عنوان عدم جدیت طرف اروپایی ارزیابی می‌شود.

ساعاتی قبل‌تر هم پایگاه میدل‌ایست‌آی هم از درخواست‌های مکرر هیأت اروپایی برای به تعویق افتادن جلسات مذاکرات خبر داده بود. این رسانه انگلیسی نوشته بود دست‌کم یکی از درخواست‌های هیأت اروپایی با مخالفت ایران روبرو شده بود که تأکید داشت مسئله پای میز مذاکره مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد.

پیش از این منابع خبری گزارش داده بودند عدم استقلال مذاکره‌کنندگان اروپایی و وابستگی آنها به هیأت آمریکا به یک عامل اخلال در مذاکرات تبدیل شده است.

هیأت ایرانی در وین شب گذشته ۲ سند شامل لغو تحریم ها و مسائل هسته ای را به طرف مقابل ارائه کرد. باقری معاون سیاسی وزیر خارجه در گفتگویی ارائه ۲ سند از سوی ایران به طرف مقابل شامل لغو تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای را نشانه جدیت جمهوری اسلامی خواند و گفت: «در وین هستیم که گفت‌وگوها را ادامه دهیم.»

دور جدید مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۴ از روز دوشنبه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام در هشتم آذر ماه در وین رسما آغاز شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط