1400/09/12-10:46

بازگشت سیف الاسلام القذافی به رقابت های انتخاباتی لیبی

پسر دیکتاتور سابق لیبی که نامزدی اش در انتخابات این کشور رد شده بود، مجدد به عرصه رقابت بازگشت.

به گزارش شفقنا، دادگاه سبها درخواست تجدید نظر سیف الاسلام قذافی، پسر دیکتاتور سابق لیبی را پذیرفت و او را به رقابت های ریاست جمهوری بازگرداند.

شبکه تلویزیونی جماهیریه اللیبیه گزارش داد که درخواست تجدیدنظر در مورد حذف سیف الاسلام قذافی از انتخابات ریاست جمهوری لیبی بررسی و بازگشت او به رقابت های انتخاباتی پذیرفته شد.

وب‌سایت «آفریقا نیوز گیت‌وی» نیز تأیید کرد که دادگاه تجدیدنظر سبها حکم خود را صادر کرده و سیف‌الاسلام قذافی را به رقابت‌های ریاست‌جمهوری بازگردانده است.

قوه قضائیه لیبی پیشتر به علت وجود حکم کیفری برای سیف‌الاسلام القذافی ، درخواست نامزدی وی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ دسامبر را رد کرد زیرا قذافی نتوانست سندی مبنی بر لغو تصمیم دادگاه علیه خود ارائه کند.

گفتنی است سیف‌الاسلام القذافی در ۱۴ نوامبر ماه جاری به‌طور رسمی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرده بود.

سیف‌الاسلام القذافی از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی به اتهام جرایم علیه بشریت تحت تعقیب قرار دارد و همچنین دفتر دادستان کل نظامی لیبی نیز پیشتر حکم بازداشت وی را به اتهام قتل و استفاده از مزدوران جنگی صادر کرد.

با این حال دادگاه سبها در این کشور درخواست تجدیدنظر وی را پذیرفت و پسر دیکتاتور سابق لیبی که گفته می شود با صهیونیست ها رابطه خوبی دارد به عرصه انتخابات ریاست جمهوری این کشور بازگشت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط