1400/10/13-09:52

برف و سرما مدارس اردبیل و هیر را تعطیل کرد

بارش برف و استقرار هوای سرد موجب تعطیلی مدارس در شهرهای اردبیل و هیر شد.

به گزارش ایرنا، آمورش و پرورش استان اردبیل روز دوشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مدارس مقطع پیش‌دبستانی و ابتدایی نوبت صبح در شهرهای اردبیل و هیر تعطیل خواهد بود.

در این اطلاعیه افزوده شده است: کلاس‌های درس به صورت غیرحضوری از طریق شبکه شاد انجام می‌شود.

بر اساس گزارش هواشناسی استان اردبیل ، تمرکز بارشی موج جدید برف روی مرکز و جنوب استان اردبیل خواهد بود و با توجه به سرعت زیاد آن انتظار می‌رود بارش‌ها از شامگاه دوشنبه متوقف شده و سه‌شنبه بطور موقت هوای پایدار بر منطقه حاکم شود و از سحرگاه تا شامگاه چهارشنبه دوباره ناپایداری‌ها این نقاط را در بر بگیرد.

هواشناسی اردبیل همچنین با اشاره به ادامه هوای سرد، وجود برف در زمین و وزش متناوب باد در منطقه از وقوع پدیده کولاک در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های این استان از امشب تا روزهای آینده خبر داده است.

مدیریت بحران استان اردبیل هم با استناد به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر در پیش بودن بارش برف طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه از ساکنان این استان خواست تا موارد احتیاط و ایمنی را رعایت و از سفرهای غیرضروری پرهیز و در مصرف گاز و برق صرفه‌جویی کنند.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. ساکنان این شهرستان اولین برف زمستان امسال را که بطور نسبی سنگین و همراه برودت زیاد بود طی روزهای دوم و سوم دی تجربه کردند که باتوجه به ماندگاری هوای سرد آثار آن هنوز در سطح گذرگاه های درون‌شهری به چشم می‌خورد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط