1400/04/22-21:03

انتقاد امام جمعه باغستان از حقوق معوقه کارگران شهرداری

امام جمعه باغستان از اینکه کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری این شهر در استخدام شرکت‌های پیمانکاری هستند، انتقاد کرد و خواستار تغییر وضعیت استخدامی آن‌ها و پرداخت به موقع حقوق‌ها شد.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام ابوالفضل بنی‌احمدی (امام جمعه باغستان) صبح امروز سه‌شنبه (۲۲ تیر ماه) در جمع خبرنگاران با انتقاد از عملکرد پیمانکاران در پرداخت حقوق کارگران شهرداری این شهر اظهار کرد: بعضا برخی پیمانکاران چند برابر حقوق را که به کارگران پرداخت می‌کنند از شهرداری دریافت کرده اما کارگر در صورت اعتراض اخراج می‌شود.

او با اشاره به‌ عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران پیمانکاری شهرداری باغستان گفت: یکی از وظایف مهم مسئولان دفاع از حقوق شهروندان زحمت‌کش و ضعیف جامعه است. دو نمونه از این اقشار در واحدهای خدمات شهری و فضای سبز شهرداری مشغول خدمت رسانی هستند.

وی افزود: شهرداری باید بر فعالیت پیمانکارانی که در بخش خدمات و فضای سبز از طریق مناقصه شروع به کار می‌کنند، نظارت کافی داشته باشد.

امام جمعه باغستان خطاب به شهرداری و شورای شهر باغستان بیان داشت: شما تا پایان مرداد ماه بر سر کار هستید و بایستی به این مسائل رسیدگی کنید که موارد متعددی از کثیفی و نازیبایی در شهر وجود دارد.

حجت‌الاسلام بنی احمدی با اشاره به اهمیت حق و حقوق کارگران این واحدها گفت: متاسفانه پیمانکار مربوطه به جای رسیدگی به شهر و پرداخت به موقع حقوق کارگران، بیشتر به مسائل حاشیه‌ای می‌پردازد.

وی ادامه داد: شما بزرگوارانی که در پیمان‌ها برنده می‌شوید و مشکلات مالی ندارید، با خودرو‌های شاسی بلند در شهر تردد می‌کنید و برای خرید وسایل ضروری  زندگی خود مشکلی ندارید، غم نان هم ندارید، بدانید کارگران زیردست شما اگر یک روز از زمان حقوق آن‌ها بگذرد با مشکل روبرو می‌شوند.

امام جمعه باغستان با اشاره به اینکه پیمانکاران موظفند حقوق کارگران را در موعد مقرر هر ماه پرداخت کنند، اظهار کرد: بعضا پیمانکاران خون کارگر را در شیشه می‌کنند و چند برابر حقوق را از پیمانکار یعنی شهرداری دریافت می‌کنند اما برای کارگر خیلی کمتر پرداخت می‌کنند و کارگر در صورت اعتراض به سرعت اخراج می‌شود.

حجت‌الاسلام بنی‌احمدی با اشاره به ظلم فاحش این رویه به کارگران گفت: از نماینده، فرماندار و حراست و بازرسی شهرداری باغستان تقاضای ورود به این مسئله را دارم. چرا به کارگر زحمت‌کش ظلم می‌شود؟ بدانید این انقلاب متعلق به این عزیزان است و نه کسانی که با ماشین شاسی‌بلند وارد این شهر شده‌اند.

وی با اشاره به بررسی تخصصی موضوع ادامه داد: بنده برای بررسی موضوع ورود خواهم کرد و سر سوزنی از حقوق کارگران که همانا مظلوم‌ترین قشر جامعه هستند، کوتاهی نخواهم کرد.

امام جمعه باغستان ضمن اعتراض به رویه پرداخت حقوق کارگران توسط پیمانکاران تصریح کرد: آقایان شهردار، اعضای شورا و مدیران شهرداری اگر حقوق شما یک روز دیر پرداخت شود، به این شکل تحمل خواهید کرد. بدانید بنده به راحتی از این ظلم آشکار نخواهم گذشت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط