1401/02/28-16:18

مانور ارتش اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران با مشارکت آمریکا

تلویزیون دولتی کان اسرائیل «KAN» گزارش داد که مذاکرات هسته‌ای با دولت تهران در وین به بن بست رسیده و ارتش اسرائیل تدارکات خود را برای ضربه زدن به ایران تشدید کرده است.

به گزارش آناتولی، در این گزارش آمده است: «ارتش اسرائیل در حال حاضر برنامه‌های متعددی برای حمله به ایران دارد، اما مقامات ارشد تخمین می‌زنند که ارتش حداقل به یک سال برای تکمیل مقدمات یک طرح حمله اولیه و زمان بیشتری برای یک طرح بهتر نیاز دارد».

در این گزارش همچنین آمده است که ارتش اسرائیل قصد دارد در چارچوب رزمایش نظامی موسوم به «ماشین‌های آتشین» که هفته گذشته راه اندازی شد، رزمایش هوایی شبیه‌سازی حمله شدید به ایران انجام دهد.

در همین حال، «تایمز اسرائیل» نوشت که اواخر ماه جاری میلادی نیروی هوایی اسرائیل برای اولین بار مانور گستردهٔ حمله به ایران را در رزمایشی با عنوان «ارابه‌های مرگ» برگزار خواهد کرد.

این رسانه اسرائیلی نوشت که ‌ارتش اسرائیل با استفاده از هوش مصنوعی لیست اهداف جنگی خود را تکمیل می کند.

مانور حمله به تأسیسات هسته ای ایران بر فراز دریای مدیترانه و در چهارمین و آخرین هفته از تمرینات یکماهه ای صورت خواهد گرفت که از ۲۹ ماه مه آغاز خواهد شد.

همچنین بر اساس گزارش کانال ۱۳ اسرائیل، هواپیماهای سوخت‌رسان آمریکا هم در این رزمایش حضور خواهند داشت.

حضور آمریکا در این رزمایش در حالی صورت می‌گیرد که ایالات‌متحده در مانور مشابهی که اسرائیل ۱۰ سال پیش برای شبیه‌سازی حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران برگزار کرده بود، شرکت نداشت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط