1401/02/28-18:43

پنتاگون: فعالیت القاعده در افغانستان افزایش می یابد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد در پیش بینی فرماندهی مرکزی آمریکا آمده است طالبان طی ۲ سال آینده محدودیت های خود را بر روی القاعده کاهش می دهد که منجر به افزایش فغالیت های این گروه خواهد شد.

به گزارش تارنمای وزارت دفاع آمریکا، کاهش محدودیت احتمالی طالبان بر روی القاعده منجر به آزادی عمل بیشتر این گروه و توانایی اجرای سایر عملیات از جمله آموزش و مسافرت این گروه خواهد شد. 

برپایه ارزیابی بازرس کل وزارت دفاع آمریکا در امور افغانستان، کارایی استراتژی اطلاعاتی آمریکا در افغانستان نیز کاهش یافته است. بدین ترتیب به نظر می رسد جمع آوری اطلاعات از طریق خطوط هوایی که به پیمودن مسافت های طولانی نیاز دارد به امری چالش آفرین تبدیل شده است. 

به علاوه محدودیت اطلاعاتی آمریکا با از دست دادن نیروهای انسانی بر روی زمین در جمع آوری اطلاعات، ظرفیت پنتاگون را برای ردیابی اهداف تروریستی در افغانستان به میزان قابل توجهی کاهش داده است. 

در ادامه این گزارش آمده است طالبان در برخورد با القاعده نسبت به داعش که ۲ هزار عضو در افغانستان دارد و مهم ترین تهدید محسوب می شود، جدیت کمتری از خود نشان داده است. 

داعش نیز حملات خود علیه طالبان، اقلیت های مذهبی و زیرساخت های اقتصادی افغانستان متمرکز کرده است و هدف این گروه تضعیف طالبان می باشد. 

پیش تر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داده بود القاعده پس از یک سال از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان می تواند تهدیدی برای آمریکا به شمار رود. 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط