1401/02/31-16:32

افزایش حقوق و اصلاح پایه سنوات اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش سه برابری سنوات اعضای هیات علمی دانشگاه در پایه حقوقی آنها خبر داد و گفت: امروز تصمیم های خوبی در هیئت امنا گرفته شد که جایگاه دانشگاه آزاد و اعضای هیات علمی و کارمندان آن را برای نقش آفرینی موثر آماده می کند.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی طهرانچی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد دانشگاه آزاد اسلامی و برگزاری نمایشگاه و رویداد ملی عصر امید افزود: در محور توسعه، دانشگاهی که می‌خواهد در تربیت نسل جوان موثر و سرآمد دانشگاه ها و تربیت کننده قوه عاقله باشد، باید ساختاری کارآمد و پایدار داشته باشد. بر این اساس باید در زمینه نیروی انسانی خود تحولاتی داشته باشد.

وی یادآور شد: قبلا القا می‌شد که اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیروی دسته دوم به حساب می آیند و بدنبال همسان سازی با  اعضای هیات علمی دانشگاه دولتی باشند. این را نمی پسندیم که نگاه دسته دومی داشته باشیم.

طهرانچی اضافه کرد: سال گذشته افزایش ۵۳ درصدی حقوق و دستمزد هیات علمی را داشتیم، اما ساختار نظامات استخدامی به گونه ای بود که با اعضای هیات علمی دولتی فاصله داشت. بر همین اساس امروز افزایش ۱۵ درصدی را در حقوق دادیم.

وی گفت: در جلسه امروز مصوب شد که عدد پایه‌ای در سنوات اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اصلاح و افزایش سه برابری لحاظ شود. همچنین واحدهایی که کنشگر فعال باشند و زیان ده نباشند، از حق فوق‌العاده بهره‌مند خواهند شد.

طهرانچی همچنین خاطرنشان کرد: چهل سال از عمر دانشگاه آزاد می گذرد که به نوعی نشان از بلوغ رشد این دانشگاه است، دانشگاه در گام دوم انقلاب اسلامی به دنبال آن است که خود را به نیکی جایابی کند.

وی گفت: امروز نسل جوان دیگر به مدرک صرف نیازمند نیست و آینده خود را از مجموعه های دانشگاهی مطالبه می کند. دانشگاه ها ضمن اینکه تحصیلات را به دانشجویان در زمینه های تخصصی و مهارتی اجتماعی ارائه می کنند، باید برای آینده آنها نیز فکر کنند. بر همین اساس تغییر رویکرد جدیدی در دانشگاه آزاد اسلامی بر مبنای پنج چرخش تحولی در قالب سند تحول این دانشگاه تاکید شده است.

طهرانچی ادامه داد: اولین چرخش تحولی این است که از آموزش حافظه محور به سمت آموزش اثر گذار و بسترساز اشتغال دانش بنیان و از پژوهش غیرهدفمند به پژوهش هدفمند برویم و در توسعه واحدها به سمت توسعه هدفمند حرکت کنیم و از اقتصاد شهریه محور به اقتصاد مولد و دانش بنیان تبدیل شویم.

 

ارایه آموزش در شهرهای مختلف مطابق با زیست بوم شهر

وی با بیان این که برای رسیدن به این اهداف اتفاقات بزرگی رقم خورده است، گفت: برای هر استان سند آمایش اقتصادی، اجتماعی تهیه شده و در شرف سند ماموریت گرایی هستیم تا در شهرهای مختلف براساس زیست بوم آن شهر بتوانیم آموزش ها مطابق با نیازها داشته باشیم و از رفتار یکسان و یکپارچه پرهیز خواهد شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: برگزاری رویداد عصر امید اتفاق مبارکی در چهل سالگی دانشگاه است که نشان از بلوغ این دانشگاه است. در این رویداد هزار زیرساخت، هزار ایده و هزار آزمایشگاه گردهم می‌آیند تا در یک رقابت خوب و ایده آرایی مناسب بتوانند از پشیبانی بیش از هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری در صنایع دانش بنیان و صندوق های سرمایه گذاری بهره مند شوند.

طهرانچی با بیان این که این رویداد اتفاق بزرگی است که به همت معاونت فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد، گفت: این رویداد به صورت کار مداوم از دی ماه شروع شد و شهر به شهر برگزار شد  و گروه ها انتخاب شدند و در این زمینه اتفاقات خوبی رقم خورد.

وی در ادامه درباره رویداد عصر امید گفت: آماده ایم که از هشتم تا ۱۱ خرداد رویداد ویژه ای را رقم بزنیم. امیدواریم رویداد عصر امید  نقطه عطفی در عمومی سازی فعالیت های دانش بنیان  باشد.

طهرانچی گفت: ایده به تنهایی نمی تواند جذب سرمایه کند. ایده باید ایده آرایی و آماده شود و مخاطب و مشتری پذیر باشد. باید به جوانان یاد دهیم که ایده به تنهایی کافی نیست. ایده را باید به زبان بازار رساند. 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در این رویداد ملی فضایی برای هر جوان ایرانی از دانشگاه آزاد تا غیر دانشگاه آزاد فراهم خواهد شد تا ایده‌های خود را ارایه و از آن دفاع کنند؛ چرا که امروز ایده ناب است که می تواند ۸۵ درصد هر کسب و کار جدی را شکل دهد.

وی خاطرنشان کرد: امروز  همکاران من در معاونت نوآوری و صندوق پژوهش ‌و فناوری دانشگاه آزاد فضایی را فراهم کردند که مخصوص گروه خاصی نیست که به سرمایه گذار دسترسی داشته باشند. بلکه فضایی تعاملی است؛ فضایی که هر جوان ایرانی ایده خود را ارایه کند. در کنار آن هزار ایده از بستر دانشگاه آزاد آماده است افقی را برای کسب و کار دانش بنیان اشتغال آفرین فراهم کند.

رویداد ملی عصر امید از هشتم خرداد تا ۱۱ خرداد ماه در مصلای تهران برگزار خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط