1401/02/31-18:24

افزايش حقوق بازنشستگان در گرو امضای هیئت وزیران

حقوق اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی به حساب حقوق بگیران و مستمری بگیران این سازمان واریز شد اما خبری از افزایش حقوق نبود.

سازمان تامین اجتماعی ۲۰ اردیبهشت از آغاز پرداخت حقوق اردیبهشت بازنشستگان به ترتیب حروف الفبا خبر داد.

 این پرداخت تا ۲۷ اردیبهشت ادامه داشت؛ پس از اتمام واریزی‌ها، بازنشستگان از عدم اعمال افزایش حقوق در ۱۴۰۱ گله و اعلام کردند مبلغ حقوق آنها مانند سال قبل است.

بر اساس مصوبه ۷ اردیبهشت هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی امسال حقوق بازنشستگان این سازمان طبق ماده ۹۶ و ۱۱۱ تامین اجتماعی به اندازه‌ مصوبات شورای عالی کار و به علاوه متناسب‌سازی است و برای سطوح مختلف حقوق‌بگیر بازنشسته هم، افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۰۰ هزار تومان تصویب شده است اما این مصوبه نیاز به تصویب هیئت وزیران دارد که در روز پایان اردیبهشت همچنان روی هوا مانده است.

بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی این سازمان مکلف است میزان تمام مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یکبار کمتر نباشد با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیئت وزیران به همان نسبت افزایش دهد.

طبق ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، قانون کلی برای پرداخت مستمری بازنشستگی این است که مستمری‌ها نباید از حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار کمتر شود.

پیش از این موسوی، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی اعلام کرده بود که بعد از ابلاغ مصوبه افزایش حقوق به تامین اجتماعی در دو روز پایان اردیبهشت افزایش حقوق بازنشستگان اعمال و به حساب آن‌ها واریز شود که این اتفاق نیفتاد.

بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی قرار است مابه‌التفاوت مربوط به ماه فروردین در خرداد و تیر به حساب بازنشستگان واریز ‌شود.

* باشگاه خبرنگاران

نظرات

captcha

اخبار مرتبط