1401/04/08-16:45

اجرای رتبه بندی معلمان متوقف شده است؟

نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: با ماجرای رتبه بندی معلمان دیدیم که در نوع خود مدالی زرین در شیوه تصمیم گیری مسئولان بود، ولی متاسفانه در اجرا متوقف شد.

به گزارش شفقنا، هاجر چنارانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزارتی که می‌توانست خودش تامین مالی کند و افتخار تامین مالی را در کارنامه خود داشته باشد همیشه آویزان بودجه ‌های دولت است و همه اقشار در آموزش و پرورش معترض هستند، این نه فقط شامل آموزش و پرورش بلکه شامل بسیاری از وزارتخانه ها می‌ شود .

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: ما آموزگاران و معلمانی را داریم که کیلومترها فاصله ‌ را طی می‌کنند اما متاسفانه هیچ حقی در هیچ کجا برای آنها در نظر گرفته نشده است. ما درخواست داشتیم پیوستی برای تک تک وزارتخانه‌ ها برای وزارت آموزش و پرورش داشته باشید. عزیزی در آموزش و پرورش این مطلب را برای ما فرستاد این روزها دولت و مجلس گل به خودی زیاد می زنند، اما پنالتی به دروازه خودی ندیده بودیم .

نماینده مردم نیشابور با اشاره به رتبه بندی معلمان تاکید کرد: با ماجرای رتبه بندی معلمان دیدیم که در نوع خود مدالی زرین در شیوه تصمیم گیری مسئولان بود، ولی متاسفانه در اجرا متوقف شد. دولتیان بدانند هر ریالی که خرج آموزش و پرورش بشود چندین برابر در فرهنگ، اقتصاد، بهداشت و درمان و حتی امنیت صرفه جویی خواهد شد و به جیب دولت بر می گردد. کاش بدانیم جامعه ای که فرهنگ بالای معلمی را قدر بداند جنگ فرهنگی اقتصادی را برده است.

چنارانی خاطرنشان کرد: چه روزهای سختی است، معلمان به معیشت خود، بازنشستگان تامین اجتماعی ناراضی از اوضاع و بازاریان یک جور در فشار شدید هستند و چند برابر شدن اجاره بها و خرج زندگی مردم، جدا از اوضاع اقتصادی فشار را بر مردم بیشتر کرده است. همچنین کشاورزان به دلیل کمبود آب سخت برای نجات محصولاتشان در تلاش هستند و چشم کشاورزان و دامداران اول به رحمت خداوندی و سپس تدبیر مسئولان است.

وی خطاب به کمیسیون اقتصادی مجلس و وزیر اقتصاد گفت: قرار بود طرح بانکداری اسلامی وارد صحن مجلس شود، اما سال هاست که در کمیسیون اقتصادی معطل مانده است. یکی از بزرگترین چالش‌ ها و دغدغه‌های اقتصادی جامعه بانک‌ها و سودهای ربوی، سودهای پلکانی و سودهای مرکب است. امروز بانک‌ ها از رسالت خود فاصله گرفته اند و با سرمایه گذاری در بورس، خرید و فروش ملک، ورود به بحث ساخت و ساز نه تنها مشکلی را حل نکرده‌اند بلکه همه پول‌ ها را شبهه ‌ناک کرده و وارد مسیر زندگی مردم کرده اند. امروز حتی در حوزه های انتخابیه همان مبالغ اندک وام هم داده نمی شود. باید از کسانی که اندیشه سلیمانی دارند و به دنبال احیای بانک های اسلامی هستن، تشکر کرد.

نماینده مردم نیشابور خطاب به وزارت کار نیز اظهار کرد: از شستا، هکتا و هزاران هیات مدیره و مدیرعاملانی که محیط کارشان نه فقط در این دولت که در همه دولت‌ها سال ها حیات خلوتی برای تک تک آنها شده است، مردم فریاد دارند. این خاک زرخیز با معادن فراوان، امروز مردم محروم مناطق کمترین درصدی از هزاران میلیارد گردش مالی این معادن و صنایع ندارند و فقط به قول بچگی‌ هایمان بوی کبابشان قسمت مردم ما شده است.

چنارانی افزود: امروز فولاد خراسان، نیروگاه سیکل ترکیبی، ایران خودرو خراسان، اگزوز خراسان و نیروگاه سیکل ترکیبی ۳۰۰ هزار لیتر در ساعت سوخت دارد تا بتواند برق را به مجموعه وارد کند. مصرف گازوئیل توده هوای سیاه رنگی در آسمان نیشابور ایجاد کرده است و سهم ما فرزندان نیشابور فقط نامی برایمان مانده و یک درصد سهم آلایندگی صنایع در کجاست؟

وی در پایان خطاب به وزیر کشاورزی خاطرنشان کرد: در گزارش بازرسی قوه قضائیه، سازمان تعاون روستایی که با اعتماد تک تک روستاییان برنامه ریزی شد مردم پول واریز کردند، متاسفانه نهاده به هیچ عنوان خریداری نشد ولی در بازارگاه همه اینها ثبت شد. ۴۰ روز گذشته جواب ملت را چه می دهید؟

نظرات

captcha

اخبار مرتبط