1401/04/23-23:56

بیل گیتس تمامی ثروت خود را به امور خیریه اهدا می‌کند

بیل گیتس اعلام کرد که به مرور زمان تمام دارایی خود به ارزش ۱۱۴ میلیارد دلار را به بنیاد خیریه‌ «بیل و ملیندا گیتس» که توسط او و همسر سابقش بنیانگذاری شد، اهدا خواهد کرد.

به گزارش صدا و سیما، بنیانگذار مایکروسافت با انتشار چند توییت، ضمن اشاره به مشکلات ناشی از بیماری همه‌گیر، جنگ اوکراین و مسائل دیگر، اعلام کرد که در این ماه ۲۰ میلیارد دلار را به بنیاد «بیل و ملیندا گیتس» اهدا خواهد کرد.

طبق گزارش بلومبرگ، ثروت بیل گیتس حدود ۱۱۳ میلیارد دلار برآورد شده و یکی از هشت فرد ثروتمند با دارایی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در جهان محسوب می شود. او اکنون از تصمیم خود برای اختصاص تقریبا تمام ثروت خود به خیریه‌ها و موسسات بشر دوستانه خبر داده است.

در بخشی از توییت بیل گیتس آمده است:  در حالی که به آینده نگاه می‌کنم، قصد دارم تقریبا تمام دارایی خود را در اختیار بنیاد (بیل و ملیندا گیتس) قرار دهم. من در لیست ثروتمندترین افراد جهان سقوط خواهم کرد و در نهایت از آن خارج می‌شوم.

 گیتس و همسرش عقیده دارند این عادلانه نیست که آن‌ها آنقدر ثروتمند هستند. به همین دلیل آن‌ها از طریق بنیاد بیل و ملیندا کمک‌های بسیاری را برای امور بشردوستانه اختصاص می دهند.

بیل گیتس سال‌ها پیش با راه‌اندازی «مایکروسافت» موفق شد تا ثروت خود را به صورت خالص به چیزی حدود ۱۳۰.۵ میلیارد دلار برساند.

او مدت‌ها به عنوان دومین فرد ثروتمند جهان شناخته می‌شد تا اینکه «ایلان ماسک» موفق شد تا در نوامبر ۲۰۲۰ جایگاه او را تصاحب کند.  اکنون ماسک در صدر این فهرست قرار دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط