1401/05/21-17:29

مقتدی صدر به هواداران چارچوب هماهنگی: دست ما به سوی شما دراز است

مقتدی صدر امروز (جمعه) هواداران چارچوب هماهنگی را به حمایت از تجمع و تظاهرات پیروان جریان صدر که خواهان انحلال پارلمان، برگزاری انتخابات زودهنگام و «مبارزه با فساد» هستند، دعوت کرد.

به گزارش شفقنا، صدر این موضوع را در بیانیه ای همزمان با تظاهرات برنامه ریزی شده هواداران چارچوب هماهنگی در عصر امروز (جمعه) جلوی ورودی های منطقه سبز و دو استان بصره و نینوا مطرح کرد.

رهبر جریان صدر در بیانیه خود آورد: «براساس درک من، ما و هواداران چارچوب هماهنگی، بر سر فساد و فراگیر شدن آن در کشور اختلاف نظر نداریم هرچند که با رهبرانش در مورد آن اختلاف نظر داشته باشیم. اردوگاه اصلاحات در تظاهرات خود به خاطر شما هواداران چارچوب هماهنگی هم تظاهرات می کند و جای تعجب دارد که شما از ما به خاطر نجات وطن که در دام اشغالگری و تروریسم و فساد گیر افتاده، حمایت نکنید».

وی افزود: «بنابراین  باید تظاهرات شما در حمایت از اصلاحات باشد نه در حمایت از اقتدار دولت و حکومت هایی که بی هیچ فایده ای یکی پشت سر دیگری روی کار آمدند».

مقتدی صدر در ادامه این بیانیه آورد: « آیا مانند ما کرامت، آزادی، امنیت، لقمه، امنیت و صلاح خود را نمی خواهید؟ آیا معقول است که از امام حسین(ع) برای اصلاح و سرنگونی دولت (یزید) الهام نگیرید، بدون اینکه اعتبار آن را در نظر بگیرید؟! پس اگر نمی پذیرید، بدانید زمانی که شما تظاهرات کردید و به آنچه که (تقلب در انتخابات) نامیدید اعتراض کردید، علیرغم توانایی خود، تلاشی برای تظاهرات و تحصن همزمان با شما نداشتیم. پس اگر تصمیم گرفتید که همزمان با تظاهرات اصلاح، تظاهرات کنید، باید تظاهراتتان مسالمت آمیز باشد و در آن حافظ صلح داخلی باشید چون عراق از همه اسامی مهمتر است».

صدر در پایان این بیانیه نیز عنوان کرد: «همیشه دستانمان به سوی شما هواداران چارچوب هماهنگی دراز است تا با هم تلاش کنیم به پیروی از رویکرد امام حسین(ع) و مرجعمان صدر، آنچه تباه شده است را اصلاح کنیم اما اگر نپذیرفتید، ما به خاطر اطاعت از خداوند و عشق به سرور اصلاح و عشق به وطن، روند اصلاحات را به پیش می بریم».

نظرات

captcha

اخبار مرتبط