1401/05/21-21:33

حمله به 'سلمان رشدی' در نیویورک + عکس

حمله به 'سلمان رشدی' در نیویورک + عکس

سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی که به پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده بود، روز جمعه به وقت محلی هنگامی که قصد داشت در غرب نیویورک سخنرانی کند، مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، یک خبرنگار آسوشیتدپرس با اعلام این خبر گفت، هنگامی که یک سخنران مشغول معرفی سلمان رشدی در موسسه  چاوتوکوا بوده است، یک مرد به صحنه حمله می برد و به سلمان رشدی مشت یا چاقو    می زند.

ویدئویی که در فضای مجازی منتشرشده است نشان می‌دهد که حاضران در صحنه به سرعت به سمت محل حادثه حرکت می‌کنند.

سلمان رشدی سپس بر روی زمین می افتد و افراد حاضر فرد ضارب را دستگیر می کنند.

یک شاهد عینی به خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره  مشاهدات خودش از حمله به سلمان رشدی گفت که ضارب به سرعت روی سکو قرار گرفت و شروع به کوبیدن سلمان رشدی کرد.

به گفته این شاهد عینی، نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی ۲۰ ثانیه زیر ضرب بود.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع درباره سلمان رشدی گفته است: با وضعیت اورژانسی مواجه هستیم.

پلیس نیویورک اعلام کرد سلمان رشدی با جراحت ناشی از ضربه چاقو به گردن با بالگرد به بیمارستان منتقل شد و وضعیت او هنوز مشخص نیست.

بر اساس بیانیه پلیس نیویورک، ساعت ۱۱ صبح ۱۲ آگوست ۲۰۲۲  یک مظنون مرد به سمت تریبون دوید و به سلمان رشدی و مصاحبه‌کننده حمله‌ور شد.

سلمان رشدی در سال ۱۳۶۷ کتاب موهن "آیات شیطانی" را منتشر کرد که خشم مسلمانان جهان را برانگیخت.

در پی این اقدام موهن سلمان رشدی، او ناچار به زندگی پنهانی تحت تدابیر شدید امنیتی شد و از آنجا که دولت انگلیس زمینه انتشار این کتاب اهانت آمیز را فراهم کرده بود، با صرف هزینه های گزاف مسوولیت حفاظت از جان او را برعهده گرفت و او بارها ناچار به تغییر محل اقامت خود شد.

 کتی هوکول فرماندار نیویورک می گوید سلمان رشدی پس از اصابت چاقو به گردنش، هنوز زنده است.

اندرو ویلی سخنگوی رشدی در بیانیه ای به خبرگزاری رویترز گفت: سلمان رشدی تحت عمل جراحی قرار دارد. وی جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

به گزارش ایرنا، پلیس نیویورک عصر جمعه به وقت محلی اعلام کرد سلمان رشدی هنوز تحت عمل جراحی قرار دارد. او از ناحیه گردن و شکم با ضربات چاقو زخمی شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط