1401/06/04-09:15

آیت الله ناصری به ملکوت اعلی پیوست

آیت الله محمدعلی ناصری مجتهد واستاد اخلاق دقایقی پیش دار فانی را وداع گفت.

به گزارش شفقنا، متن اطلاعیه دفتر آیت الله ناصری به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

بدینوسیله ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله ناصری قدس سره را به اطلاع عموم مومنین و علاقمندان می رسانیم و از خداوند متعال علو درجات ایشان را خواستاریم.

برنامه تشییع و مراسمات متعاقبا اعلام خواهد شد.

نگاهی به زندگی نامه مرحوم آیت الله ناصری دولت آبادی

آیت الله حاج شیخ محمد ناصری دولت آبادی در سال ۱۳۰۹ هجری شمسی در شهر دولت آباد برخوار واقع در ۱۰ کیلومتری شهر اصفهان در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود. پدر ایشان حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد باقر ناصری نام داشت که خود در شمار عالمان آن دوران بود.

بعد از مهاجرت پدر به نجف اشرف، آیت الله ناصری تحصیل را در همان نوجوانی آغاز کرد. این دوران با حضور در مکتب خانه ای در دولت آباد آغاز و بعد از یکی دو سال با ورود به حوزه علمیه اصفهان و تحصیل علوم ادبی رایج در آن حوزه ادامه یافت. در این دوران که ایشان هنوز در دوران نوجوانی به سر می بردند و در سن 14 سالگی به همراه پدر و خانواده به نجف اشرف کوچ می کنند و به ادامه تحصیل در نجف اشرف می پردازند.

ایشان در این دوران بخشی از علوم ادبی، حاشیه ملا عبداله بر متن منطقی تفتازانی و قسمتی از شرح لمعه را نزد مرحوم آیت اله مدرس افغانی فرا می گیرد. ادامه شرح لمعه را از محضر آیت الله شیخ مجتبی لنکرانی، مکاسب را محضر مرحوم آیت اله حاج شیخ عبدالکریم کرونی اصفهانی که بعدها داماد ایشان می شود. کفایه را از محضر آیت الله حاج شیخ محمد حسین دهاقانی و برای دومین مرتبه باز در محضر آیت اله شیخ صدر را بادکوبه ای، خارج مکاسب صلاه آیات را از محضر آیت اله سید عبدالهادی شیرازی و خارج بیع و خیارات را از محضر امام خمینی (ره) استفاده می کند گذاشته از این در شماری دیگر از دروسی همچون بحث خارج کتاب الحج آیت اله سید محمود شاهرودی نیز شرکت و یک دوره کامل اصول الفقه از محضر آیت الله العظمی حاج سید ابوالقاسم خوئی فرا می گیرد.

حوزه علمیه حضرت ولی عصر، حوزه علمیه صاحب الزمان، حوزه علمیه نرجس خاتون و موسسه تحقیقات نجوم اسلامی و موسسه دارالهدی قم و بنیاد علمی – فرهنگی هاد تحت اشراف آیت الله ناصری اداره می شد.

آیت الله ناصری پس از طی یک دوره‌ بیماری‌ امروز (4 شهریورماه 1401) در سن ۹۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط