1401/07/13-14:57

جلسه فرماندهان نظامی ائتلاف سعودی در پی پایان آتش‌بس

در پی عدم تمدید آتش‌بس یمن و هشدار صنعاء به تمامی شرکت‌های نفتی در امارات و عربستان، فرماندهان نظامی ائتلاف متجاوز تشکیل جلسه دادند.

به گزارش فارس، آتش‌بس دو‌ماهه یمن با میانجیگری فرستاده ویژه سازمان ملل به این کشور، پس از دو بار تمدید تا دوم اکتبر (۱۰ مهر) به پایان رسید و «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پیامی در توییتر به تمامی شرکت‌های نفتی در امارات و عربستان هشدار داد که به سرعت این کشورها را ترک کنند.

وی تصریح کرد که  این هشدار تا زمانی که کشورهای متجاوز آمریکایی - سعودی به آتش بسی پایبند نباشند که به ملت یمن حق بهره‌برداری از ثروت‌های نفتی خود برای پرداخت حقوق کارمندان دولت یمن نمی‌دهد، پابرجاست.

بر اساس گزارش «بوابتی»، در پی پایان آتش‌بس و این هشدار صنعاء، «محسن محمد الداعری» وزیر دفاع شورای ریاستی یمن با «صغیر بن عزیز» رئیس ستاد کل فرماندهی نیروهای مسلح شورای ریاستی یمن و «مطلق بن سالم بن مطلق الازیمع» فرمانده نیروهای مشترک ائتلاف متجاوز به یمن و دیگر فرماندهان نظامی جلسه‌ای ویژه برگزار کردند.

در این گزارش آمده، در جلسه مذکور فرماندهان نظامی، طرح‌های عملیاتی در راستای آمادگی میدانی برای مرحله آینده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه سه‌شنبه (امروز) در پیامی توییتری بار دیگر به شرکت‌های سرمایه گذار در امارات و عربستان هشدار داد و از آنها خواست تا فرصت هست از این کشورها بروند.

وی در این پیام توییتری نوشت: «برادر سرمایه‌گذار، برای اطمینان از اینکه بیشتر ضرر نکنید، باید سرمایه گذاری خود از یک کشور متجاوز به کشور دیگر را منتقل کنید. سرمایه گذاری در کشورهایی نظیر امارات و عربستان سعودی سرشار از خطر است. (هنوز)‌ فرصت هست».

نظرات

captcha

اخبار مرتبط