1401/07/13-15:58

آمریکا: به اعمال هزینه های بیشتر علیه تهران ادامه خواهیم داد

وندانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش به اعمال هزینه‌های بیشتر علیه تهران در پی ناآرامی های اخیر ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا، وندانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر سه شنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران افزود: ما به اقدامات خود برای تحمیل هزینه های بیشتر به عاملان خشونت علیه معترضان مسالمت آمیز و سایر موارد نقض حقوق بشر ادامه خواهیم داد.

این مقام آمریکایی همچنین مدعی تشدید سرکوب ناآرامی ها در ایران و برخورد خشونت آمیز در برابر معترضان مسالمت آمیز شد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی درباره اخراج اعضای خانواده برخی مقامات ایرانی از آمریکا نیز، اخراج و اجرای قوانین مهاجرت را در حوزه اختیارات وزارت امنیت داخلی آمریکا دانست اما در عین حال گفت: دیدگاه ما این است اخراج فرد، یک موضوع و مساله حقوقی است نه ابزاری سیاسی.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره آزادی باقر نمازی و مرخصی فرزند او، سیامک نمازی گفت لغو ممنوع الخروج بودن باقر نمازی و مرخصی پسرش سیامک نمازی به دلیل نیازهای پزشکی بوده است.

وی تصریح کرد: آنها (آزادی باقر نمازی و مرخصی فرزندش سیامک نمازی) بخشی از هیچ توافق یا چیزی شبیه آن نبود.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره انتقال و رد و بدل شدن وجهی در این زمینه گفت که هیچ وجهی در این زمینه رد و بدل نشده و این کاملا نادرست است.

پاتل از ارائه جزئیات بیشتر درباره نمازی ها به دلیل آنچه احترام به حریم خصوصی آنها خواند، خودداری کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط