1401/09/06-12:45

گانتس ابراز نگرانی کرد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نسبت به کشیده شدن شکافها و اختلافات داخلی این رژیم به درون ارتش ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارنوت" نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی از تعلیق فعالیت ۵ نظامی صهیونیست در پی حمله به یک فعال صهیونیست چپگرا در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری خبر داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرده که این مورد استثنا باشد و به یک قاعده تبدیل نشود.

" آویو کوخاوی" رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در پی این امر طی پیامی به نظامیان ارتش این رژیم گفت که متاسفانه اخیرا چندین بار شاهد خشونت و به کارگیری زور علیه "اسرائیلی ها" بوده ایم و این خشونت هم لفظی و هم فیزیکی بود.

وی تاکید کرد که به کارگیری بی دلیل زور (علیه اسرائیلی ها) به طور کامل ممنوع است و این رفتار غیرطبیعی نیازمند محکومیت و مجازات شدید است.

بر اساس این گزارش، پیام کوخاوی منجر به خشم "ایتمار بن گویر" وزیر امنیت داخلی آتی رژیم صهیونیستی شد و او گفت که خواستار توضیح در خصوص این مساله خواهد شد.

بن گویر در گفت وگو با روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارنوت" گفت: حمایت نکردن از نظامیان غیرممکن است، میخواهم که نگاه عمیق به ابهامات داشته باشند و اگر اقدامات تحریک آمیزی علیه نظامیان انجام شده است دلیلی ندارد که ارتش از آن ها حمایت نکند.

اخیرا شبکه تلویزیونی "کان" رژیم صهیونیستی ویدیویی منتشر کرد که نظامیان صهیونیست یک فعال چپگرای صهیونیست را به زمین می اندازند و ضرباتی به صورتش وارد می کنند.

یک نظامی صهیونیست نیز خطاب به یک فعال چپگرای صهیونیست می گوید که بن گویر روی کار خواهد آمد و به تمام اقدامات شما پایان خواهد داد.

این ویدئو خود گوشه ای از شکاف و اختلافات گسترده داخلی بین سکولارها و هواداران احزاب دینی در رژیم صهیونیستی و گسست درونی این رژیم را نشان می دهد.

بر اساس توافقی که اخیرا با نتانیاهو انجام شده است، بن گویر تندرو در کابینه آتی به عنوان وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی منصوب خواهد شد.

این درگیری ها بین نظامیان افراطی هوادار بن گویر در ارتش با چپگراها و واکنش کوخاوی و بن گویر به آن، نگرانی شدید "بنی گانتس" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را درخصوص کشیده شدن اختلافات و شکاف های داخلی به درون ارتش به همراه داشت و او در صفحه توییتر خود به دفاع از ارتش این رژیم پرداخت و نوشت: "دفاع از اسرائیل و اسرائیلی ها ماموریت ارتش است و در طول سالیان متعدد به این ماموریت وفاداری شده و با چالش های مختلف مقابله شده است و روح ارتش اسرائیل و ارزش های آن سنگ بنای قدرتش در انجام صحیح کارها و رکن اصلی امنیت داخلی است."

گانتس همچنین جانب کوخاوی را گرفت و از او در تمامی زمینه ها و تعاملش با حادثه شهر الخلیل حمایت کرد و نوشت: اطمینان دارم فرماندهان با هر انحرافی مقابله خواهند کرد و اجازه نخواهند داد که سیاست وارد ارتش شود.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی گفت: نباید اجازه داد که اختلافات داخلی و شکاف ها میان اسرائیلی ها وارد ارتش شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط