1401/09/08-08:00

ترکیه برای عدم انجام عملیات زمینی در شمال سوریه شرط گذاشت

شبکه الجزیره قطر دوشنبه شب به نقل از یک مقام دولت ترکیه گزارش داد، این کشور عدم انجام عملیات نظامی در شمال سوریه را منوط به خروج شبه نظامیان کُرد از این مناطق دانسته است.

به گزارش ایرنا، شبکه «الجزیره» به نقل از یک مقام دولتی ترکیه گزارش داد: ترکیه خروج شبه‌ نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) از شهرهای منبج، عین ‌العرب و تل ‌رفعت را برای عدم انجام عملیات نظامی در شمال سوریه شرط کرده است.

این مقام ترکیه که نامش ذکر نشده، گفته است: آنکارا خواستار حضور و بازگشت نهادهای دولتی سوریه به‌جای نیروهای قسد در مناطق تحت کنترل آنها شده است.

بر اساس این گزارش، ترکیه برای تحقق شرایط خود مهلت داده و در غیر این صورت عملیات زمینی در شهرهای منبج، عین‌العرب و تل‌رفعت را انجام خواهد داد.

بنابر گفته‌های این مقام دولتی ترکیه، طرف روسی برای برآورده کردن خواسته‌های ترکیه در شمال سوریه به‌جای عملیات زمینی تلاش می‌کند.

ارتش ترکیه از یک هفته پیش حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را به مناطق شمال سوریه شدت بخشیده است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته است که این کشور اجرای عملیات زمینی به خاک سوریه را نیز در حال بررسی دارد.

رئیس جمهور ترکیه چهارشنبه گذشته در سخنانی درباره حملات کشورش به شمال عراق و سوریه گفت که «حملات ارتش این کشور به شمال سوریه صرفا سرآغاز است و عملیات زمینی نیز در زمان مناسب اجرا خواهد شد».

نظرات

captcha

اخبار مرتبط