1401/11/10-20:52

اسرائیل از نسخه جدید پهپاد انتحاری «هاروپ» رونمایی کرد

در جریان بازدید «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اسرائیل از شرکت صنایع هوافضای اسرائیل (IAI)، یک نسخه جدید از پهپاد اسرائیلی «هاروپ» به نمایش در آمد.

به گزارش دیفنس عربیک، به نظر می‌رسد نسخه جدید Drone Harop مجهز به دو دستگاه جدید است، دستگاهی در بالای بدنه که به نظر می‌رسد به احتمال زیاد دستگاه ADA-O است که یک سیستم ضد پارازیت برای سیستم های ناوبری ماهواره ای است.

این به بدان معناست که این پهپاد نسخه‌ای از پهپاد انتحاری هاروپ با دوربین الکترواپتیکال با برد پروازی کنترل از راه دور تا شعاع صدها کیلومتر است (برد نسخه اولیهخ پهپاد انتحاری هاروپ – مجهز به دوربین الکترواپتیکی – از طریق کنترل اتصال ایستگاه زمینی حداکثر 200-300 کیلومتر است).

اما در مورد دماغه پهپاد که در نسخه جدید مشاهده می‌شود، ممکن است این دماغه جستجوگر غیرفعال باشد، یعنی نسخه جدیدی از هاروپ ضد رادار با قابلیت جستجوگر الکترواپتیکال یا این گنبد ممکن است یک آنتن مینیاتوری برای ارتباط با ماهواره‌های Satcom باشد.

هاروپ در اصطلاح یک «سلاح پرسه‌زن» است که توسط بخش MBT صنایع هوافضای اسرائیل ساخته شده است. این‌گونه تسلیحات برای پرسه زدن در میدان جنگ و حمله به اهداف و برخورد با آن‌ها طراحی شده‌اند.

نسخه های فعلی پهپاد انتحاری هاروپ دارای برد 1000 کیلومتر با حداکثر سرعت 417 کیلومتر در ساعت (259 مایل در ساعت) هستند. این پهپاد همچنین می‌تواند تا 9 ساعت در و در ارتفاع 15000 پایی در آسمان پرسه بزند. هاروپ همچنین به یک کلاهک 23 کیلوگرمی (51 پوند) با میزان خطای کمتر از 5 متر مجهز شده است.

در حال حاضر کشورهای جمهوری آذربایجان، آلمان (صرفا برای استفاده در مانورها)، مغرب و سنگاپور از این پهپادها استفاده می‌کنند. ارتش جمهوری آذربایجان در جریان جنگ قره‌باغ به طور گسترده از این پهپادها استفاده کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط