1401/12/06-14:17

اتحادیه اروپا گسترش شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

دفتر سخنگویی کمیسیون اروپا با صدور بیانیه‌ای تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت ۷ هزار واحد مسکونی جدید در شهرک‌های اشغالی کرانه باختری را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد، آمده است: اتحادیه اروپا موافقت مقامات اسرائیلی با طرح‌هایی برای توسعه بیش از ۷ هزار واحد مسکونی در شهرک های غیرقانونی سراسر کرانه باختری را محکوم می‌کند. این تعداد بیشتر از شمار شهرک‌سازی‌های صورت گرفته در کل ۲۰۲۲ است و یک رکود در زمینه توسعه شهرک‌سازی غیرقانونی بشمار می‌رود.

اتحادیه اروپا ضمن تکرار موضع خود مبنی بر غیرقانونی بودن شهرک سازی‌ها در کرانه باختری بر اساس قوانین بین المللی، از مقامات صهیونیستی خواست که نسبت به «توقف ساخت‌وساز شهرک‌سازی و لغو تصمیم‌های اخیر در این زمینه» فورا اقدام کند.

کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو علاوه بر مشروعیت بخشی به ۹ شهرک صهیونیست نشین در کرانه باختری، مجوز و پروانه احداث ۷ هزار خانه و آپارتمان در این منطقه را صادر کرده است.

در روزهای گذشته،‌ فرانسه آلمان، انگلیس، آمریکا و ایتالیا نیز در بیانیه‌ای مخالفت خود را با تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کردند. سازمان ملل هم اقدام تل‌آویو را نقض آشکار قوانین بین المللی دانسته که هیچ اعتبار قانونی ندارد.

اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی، نقض آشکار قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد مصوب ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (سوم دی ۹۵) است.

این قطعنامه ضمن غیرقانونی خواندن شهرک سازی در اراضی فلسطینی ها از رژیم صهیونیستی می خواهد که عملیات شهرک سازی را متوقف کند.

با وجود قطعنامه های مصوب شورای امنیت سازمان ملل برای توقف شهرک سازی‌ها در کرانه باختری، همچنان سیاست اشغالگری صهیونیست‌ها ادامه دارد؛ تا جایی‌ که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان کارزار انتخابات پارلمانی، وعده الحاق بخش هایی از کرانه باختری را به سرزمین های اشغالی داده بود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط