1401/12/06-14:49

زمان اعلام نتایج و انتخاب رشته آزمون ارشد و دکتری مشخص شد

معاون فنی آماری سازمان سنجش آموزش کشور با بیان این‌که نتایج نهایی آزمون دکتری اواخر مردادماه و کارشناسی ارشد هفته اول شهریور ماه اعلام می‌شود، اظهار کرد: انتخاب رشته آزمون دکتری در اردیبهشت و آزمون ارشد نیز خردادماه آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر جمالی در نشست خبری برگزاری دو آزمون کارشناسی ارشد و دکتری که امروز در سازمان سنجش آموزش برگزار شد تاکید کرد: آزمون دکتری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به صورت دو مرحله‌ای نیمه متمرکز برگزار می‌شود که ۵۰ درصد نمره در اختیار دانشگاه‌ها می‌باشد. براین اساس نتایج اولیه این آزمون نیمه اول اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ اعلام می‌شود و در فاصله یک هفته بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: هفته اول خردادماه اسامی چند برابر پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری روی سایت سنجش آموزش قرار می‌گیرد و نیمه دوم خرداد ماه کار مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی داوطلبان آغاز خواهد شد. 

معاون فنی آماری سازمان سنجش آموزش کشور همچنین تاکید کرد: نتایج اولیه آزمون ارشد نیز نیمه دوم خردادماه اعلام می‌شود و کار انتخاب رشته داوطلبان همان  خردادماه شروع و اواخر خردادماه نیز نتایج رشته‌های دارای شرایط خاص و آزمون‌های عملی منتشر می‌شود. آزمون اولیه داوطلبان نیز تیرماه برگزار خواهد شد.

جمالی تاکید کرد: نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد حداکثر هفته اول شهریورماه اعلام خواهد شد.

وی همچنین در خصوص جزییات سامانه طراحان سوال سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با طراحی این سامانه از تمامی توان و ظرفیت کشور از نقاط مختلف ایران در حوزه طراحی سوال استفاده خواهد شد و اینگونه نیست که بخش‌های دورافتاده وقت کمتری در طراحی سوال داشته باشند در واقع این سامانه از ظرفیت و توانمندی نیروهای انسانی در حوزه دانشگاهی و آموزش و پرورش کشور اعم از شاغل و بازنشسته استفاده خواهد کرد.

معاون فنی آماری سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: متقاضیان می‌توانند ابتدا با ورود به درگاه سامانه طراحان سوال سازمان سنجش برای ثبت نام ابتدا بر روی لینک عضویت کلیک کرده و پس از پرکردن اطلاعات فرم عضویت اعلام موافقت با قوانین و ضوابط طراحی سوال بر روی ثبت‌نام کلیک کنند و پس از آن خود فعال سازی از طریق پیامک به شماره موبایل ثبت شده اعلام می‌شود و می‌توان با نام کاربری و کلمه عبور تعیین شده وارد سامانه شد.

وی یادآور شد: در مرحله چهارم که مرحله تکمیل اطلاعات کارپوشه یا پروفایل می‌باشد دروس‌ها جهت طراحی سوال باید مشخص و بخش‌های مربوط به پروفایل را نیز باید پاسخ داده شود و در نهایت احراز هویت و بررسی اطلاعات توسط سازمان سنجش و فعال‌سازی حساب کاربری در صورت تایید مرحله چهارم کار با سامانه طراحان سوال می‌باشد که داوطلبان می‌توانند پس از آن شروع به طراحی سوال با کلیک روی گزینه مورد نظر داشته باشند.

معاون فنی آماری سازمان سنجش آموزش کشور در پایان تاکید کرد: در این سامانه پس از طراحی سوال سیستم داوری هم قرار گرفته شده است و طراحان سوال پس از کسب امتیاز می‌توانند به عنوان داور در این زمینه معرفی شوند .

نظرات

captcha

اخبار مرتبط