1400/06/09-14:04

واکنش ترامپ به مصادره تجهیزات آمریکایی توسط طالبان

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین آمریکا، نیز در واکنش به خروج نظامی این کشور از افغانستان، در بیانیه‌ای نوشت که اگر طالبان «تا آخرین پنی» از ۸۵ میلیارد دلار تجهیزات نظامی آمریکایی جا مانده در افغانستان را پس ندهد، واشینگتن باید با «نیروی قاطع نظامی» علیه این گروه واکنش نشان دهد. ترامپ با اشاره به اینکه بایدن خروج از افغانستان را به بدترین پایان جنگ در تاریخ آمریکا تبدیل کرد گفت: اگر طالبان تجهیزات آمریکا را پس ندهد «یا باید با نیروی نظامی قاطع به آنجا برویم و تجهیزات را پس بگیریم، یا دست‌کم با بمب نابودشان کنیم. هیچ‌کس هرگز چنین حماقتی را تصور نمی‌کرد.»

به گزارش هیل، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار اقدام نظامی علیه طالبان در صورت عدم استرداد تسلیحات این کشور شد.

وی شامگاه گذشته -‌دوشنبه- گفت که واشنگتن باید از طالبان بخواهد تا تمامی تجهیزات آمریکایی را که در جریان تسلط بر افغانستان از نیروهای امنیتی افغان مصادره شده، پس دهد، در غیر این صورت علیه این گروه از نیروهای نظامی استفاده کند.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین آمریکا، نیز در واکنش به خروج نظامی این کشور از افغانستان، در بیانیه‌ای نوشت که اگر طالبان «تا آخرین پنی» از ۸۵ میلیارد دلار تجهیزات نظامی آمریکایی جا مانده در افغانستان را پس ندهد، واشینگتن باید با «نیروی قاطع نظامی» علیه این گروه واکنش نشان دهد.

ترامپ با اشاره به اینکه بایدن خروج از افغانستان را به بدترین پایان جنگ در تاریخ آمریکا تبدیل کرد گفت: اگر طالبان تجهیزات آمریکا را پس ندهد «یا باید با نیروی نظامی قاطع به آنجا برویم و تجهیزات را پس بگیریم، یا دست‌کم با بمب نابودشان کنیم. هیچ‌کس هرگز چنین حماقتی را تصور نمی‌کرد.»

وی گفت: «اگر این‌ تجهیزات را پس ندادند باید یا با نیروی نظامی بی‌تخفیف وارد کار شویم و آن‌ها را بگیریم و یا حداقل با بمباران به کلی نابودشان کنیم. هیچ کس هرگز فکر نمی‌کرد چنین حماقتی ممکن باشد!»

نظرات

captcha

اخبار مرتبط