1400/06/09-15:28

دستگیری ۳۲۰ نفر از اراذل و اوباش/پلمب ۴۸ مرکز قماربازی در تهران

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۳۲۰ نفر از اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس در سومین مرحله از طرح اقتدار پلیس امنیت خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار "حسین رحیمی" در سومین مرحله از طرح اقتدار پلیس امنیت در جمع خبرنگاران، بیان داشت: در سومین مرحله از طرح اقتدار که توسط پلیس امنیت و فتا به مرحله اجرا درآمد ۳۲۰ نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار، عاملان تخریب، مزاحمان نوامیس و توزیع کنندگان مواد مخدر و مشروبات الکی دستگیر شدند.

وی افزود: در این طرح ۱۰۵ نفر از دستگیرشدگان سطح‌دار هستند؛ همچنین ۱۲۸ نفر مزاحمین نوامیس، ۹ نفر دارندگان سلاح جنگی، ۱۹ نفر توزیع کننده مشروبات الکی و ۵۹ نفر توزیع کننده مواد مخدر بودند.

رئیس پلیس تهران با اشاره به اینکه در این طرح هشت قبضه سلاح جنگی، ۱۴۸ قبضه سلاح سرد و ۲۸۵ قبضه شبه سلاح کشف شد، گفت: در این مرحله ۴۸ مرکز قماربازی که حساب مالی‌شان میلیاردی بوده شناسایی و پلمب شد و ۶۲ واحد صنفی مرتبط با تردد و فعالیت اراذل و اوباش اعم از سفره خانه ، قهوه خانه و باشگاه های بدنسازی نیز پلمب شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: ۳۰۰۰۰ نخ سیگار قاچاق و ۳۹ بسته غیرقانونی غذای حیوانات نیز در این مرحله از طرح کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه ۵۸ نفر از گردانندگان سایت های فعال در راستای اوباش‌گری دستگیر شدند اعلام کرد: ۲۷ نفر از اراذل و اوباش نوظهور فعال در فضای مجازی دستگیر و ۱۷ تارنمای فعال در زمینه شرط بندی نیز مسدود شد؛ همچنین ۱۱ نفر از فروشندگان دارو نیز دستگیر و ۱۲۰ هزار قلم داروی کمیاب کشف شد.

وی افزود: در این عملیات یک باند سه نفره با ۱۱۳ نفر شاکی دستگیر شد که این باند بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال گردش مالی داشته است.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه ۶ متهم کلاهبرداری اینترنتی با ۵۰۰ شاکی دستگیر شده و در اختیار قانون قرار گرفتند، ایجاد امنیت عمومی را اولویت اصلی پلیس پایتخت عنوان کرد.

فرمانده انتظامی پایتخت خاطرنشان کرد: طرح‌های عملیاتی پلیس با جدیت توسط پلیس‌های تخصصی تهران بزرگ به مرحله اجرا درخواهد آمد و با مخلان امنیت برخورد جدی می شود.

سردار رحیمی با بیان اینکه مجرمین نسبت به گذشته گستاخ تر شده و در ۲۴ ساعت گذشته چهار مورد درگیری با ماموران را داشته ایم، اعلام کرد: برخورد قاطع با مجرمین باعث کاهش این گستاخی‌ها خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت به عملکرد پلیس در شش ماهه اول سال پرداخت و خاطرنشان کرد: در این مدت یک درصد افزایش وقوع جرایم و دو درصد افزایش وقوع کشف در تهران داشتیم در حالیکه بیشتر جرائم در حوزه جرائم خرد است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط