1400/10/12-22:51

بر اساس آخرین نظرسنجی های سال ۲۰۲۱؛ بایدن همچنان عقب‌تر از ترامپ

میانگین نظرسنجی های سال ۲۰۲۱ در آمریکا نشان می دهد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا سال جدید میلادی را درحالی آغاز کرده است که پنج درصد از دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق این کشور و بزرگ ترین رقیب خود از نظر میزان محبوبیت عقب تر است.

به گزارش نیوز ویک، بایدن ۷۹ ساله و کاخ سفید بارها اعلام کرده اند که رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد در انتخابات سال ۲۰۲۴ بار دیگر نامزد شود. اگرچه ترامپ ۷۵ ساله بارها به نامزدی مجدد خود در انتخابات سال ۲۰۲۴ به عنوان کاندید حزب جمهوری خواه اشاره کرده اما تاکنون به صورت رسمی نامزدی خود را اعلام نکرده است.

با این حال نتایج آخرین نظرسنجی نشان می دهد که در صورت نامزد شدن، ترامپ در جایگاه خوبی برای شکست بایدن در انتخابات قرار دارد.

پایگاه "رییل کلییر پالتیکس" میانگینی از نظرسنجی های سال ۲۰۲۱ در خصوص میزان محبوبیت بایدن و ترامپ را ارائه داده  که بر اساس آن ترامپ ۴.۸ درصد جلوتر از بایدن است.

حدود ۴۶ درصد از مردم آمریکا از رییس جمهوری سابق این کشور و حدود ۴۱.۲ درصد از رئیس جمهوری کنونی حمایت می کنند.

میانگین گرفته شده از نتایج نظرسنجی های ۳ نوامبر تا ۱۹ دسامبر ۲۰۲۱  است.

آخرین نظرسنجی(۱۷ تا ۱۹دسامبر ) انجام شده که در این مجموعه لحاظ شده است نشان می دهد دونالد ترامپ ۸ درصد از بایدن از نظر محبوبیت جلوتر است. در این نظرسنجی ۴۹ درصد از رای دهندگان آمریکایی ترامپ و ۴۱ درصد بایدن را حمایت کرده اند.

نظرسنجی هاروارد و هریس که در مجموعه نظرسنجی ها گنجانده شده است نشان می دهد ترامپ با ۳ درصد از رقیب خود پیش است. در این نظرسنجی که بین ۳۰ نوامبر و ۲ دسامبر انجام شد، ترامپ ۴۸ درصد و بایدن ۴۵ درصد آرا را بدست آورده اند.

پایگاه "رییل کلییر پالتیکس" مجموعا ۷ نظرسنجی را بررسی کرده است. از این موارد تنها نظرسنجی ۱۶ تا ۲۲ ماه نوامبر سال گذشته از "وال استریت ژورنال" که بایدن با فاصله کم از ترامپ پیشی گرفته بود.  در نظرسنجی "وال استریت ژورنال" ترامپ ۴۵ درصد و بایدن ۴۶ درصد از آرا را بدست آورده اند.

درهمین حال میزان تایید جو بایدن همچنان منفی است. میانگین نظرسنجی ها که توسط  FiveThirtyEight گرفته شده است نشان می دهد ۴۳.۳ درصد از آمریکایی ها عملکرد رییس جمهوری این کشور را تایید و ۵۱.۶ درصد از آنها کارنامه یک سال گذشته بایدن را تایید نمی کنند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط