1401/11/04-15:28

ایران خطرناکترین تهدید راهبردی برای اسرائیل است

مرکز مطالعات امنیت در دانشگاه تل آویو با اشاره به ترس و نگرانی رژیم صهیونیستی از توان و قدرت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که ایران خطرناکترین تهدید راهبردی برای این رژیم به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری عربی ۲۱، مرکز مطالعات امنیت در دانشگاه تل آویو در گزارش راهبردی سالانه خود برای سال ۲۰۲۳ میلادی که تحویل «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی شد، از پیشرفت های صلح آمیز برنامه هسته ای ایران ابراز نگرانی کرد و نوشت: خطرناکترین تهدید راهبردی پیش روی اسرائیل از جانب برنامه هسته ای ایران است.

این مرکز افزود: "این، خطرناکترین تهدید خارجی احتمالی برای اسرائیل است. برنامه هسته ای ایران در پیشرفته ترین مراحل خود به سرمی برد و در کنار آن، تلاش های ایران برای استقرار و بسط نفوذ منطقه ای خودش ادامه دارد. "

این گزارش از نگاه خود "چین و روسیه را تهدیدی برای کشورهای غربی دانسته" و گفته است: در سالهای اخیر و بویژه بعد از وقوع جنگ اوکراین، توجه و اهتمام کشورهای غربی به تحولات خاورمیانه کمتر شده و روی تهدیدهای ناشی از چین و روسیه تمرکز شده است و پیش بینی می شود که توجه بین المللی به موضوع هسته ای ایران کاهش یابد و رده بندی این موضوع در اولویت های کشورهای غربی پایین بیاید.

مرکز مطالعات امنیت دانشگاه تل آویو آورده است: "قصد آمریکا برای پرداختن کمتر به تهدید هسته ای ایران واضح است (و ترجیح می دهد که این امر از طریق بازگشت به توافق هسته ای باشد)."

«تمیر هایمن» رئیس مرکز مطالعات امنیت دانشگاه تل آویو و رئیس سابق واحد اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی موسوم به "امان" در بخش دیگری از این گزارش نیز امکان تنش در روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای غربی و دولت آمریکا به علت تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تغییر در سبک روابط تل آویو با تشکیلات خودگردان را به عنوان بزرگترین تهدید راهبردی و امنیتی برای صهیونیست ها توصیف کرده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط