• خانه
  • بورس بانک و بیمه
1402/03/24-14:35

عرضه خودرو در بورس متوقف نمی‌شود!

عرضه خودرو در بورس متوقف نمی‌شود!

هرچند شورای رقابت عرضه خودرو در بورس کالا را تخلف دانست، اما شواهد حاکی از آن است که کم‌تر از یک هفته دیگر شاهد عرضه دیگنیتی در بورس کالا خواهیم بود.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، روند عرضه خودروی سواری در بورس کالا، بهمن ماه سال گذشته و بعد از چند عرضه منظم و متوقف شد. دلیل این توقف هیچگاه به صورت رسمی از سوی مسئولان اعلام نشد و حتی شورای عالی بورس بر این موضوع تاکید داشت که مانعی برای عرضه خودرو در بورس کالا وجود ندارد؛ اما سوی دیگر این ماجرا شورای رقابت بود که بر این موضوع تاکید داشت که بازار خودرو انحصاری است و اعلام کرد که فعالیت سامانه یکپارچه فروش خودرو باید ادامه پیدا کند.

در این میان مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار هفته گذشته بر این موضوع تاکید کرد که هیچ مانعی برای عرضه خودرو در بورس وجود ندارد و اوایل هفته جاری نیز اطلاعیه عرضه دیگنیتی در بورس کالا منتشر شد.

بر این اساس و درحالی که صبح امروز شورای رقابت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عرضه خودرو از هر طریقی به غیر از سامانه یکپارچه فروش خودرو تخلف است و عرضه خودرو در بورس کالا باید متوقف شود، پیگیری‌های خبرنگار ایسنا حاکی از آن است که عرضه خودروی سواری در بورس کالا متوقف نخواهد شد. حذف نشدن اطلاعیه عرضه از سایت بورس کالا و همچنین تاکید یکی از اعضای شورای عالی بورس نیز مهر تاییدی بر این موضوع است.

بر این اساس، احسان دشتیانه، عوض شورای عالی بورس اعلام کرده است که آخرین مصوبه شورای عالی بورس برای عرضه خودرو در بورس کالا پابرجاست و طبق ماده ۱۸ قانون توسعه ابزارهای مالی، هر کالایی در بورس کالا عرضه می‌شود، از شمول قیمت‌گذاری خارج می‌شود.

بنابراین یکشنبه، ۲۹ خرداد ماه ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی پرستیژ سفید رنگ از سوی بهمن موتور در تالار خودروی بورس کالا عرضه می‌شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط