1400/07/02-10:08

افزایش بهای نفت به بالاترین میزان در دو ماه اخیر

 افزایش بهای نفت به بالاترین میزان در دو ماه اخیر

قیمت نفت در بازار‌های معاملاتی به دلیل نگرانی از تداوم کاهش عرضه نفت خام آمریکا به بالاترین سطح خود در ۲ ماه اخیر رسید.

به گزارش اکوفارس به نقل از خبرگزاری رویترز، قیمت هر بشکه نفت خام در معاملات روز گذشته در بازار‌های جهانی افزایش یافت و قیمت نفت خام برنت دریای شمال به بالاترین میزان در دو ماه گذشته رسید.

بر این اساس، قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۱.۴ درصد افزایش به ۷۷ دلار و ۲۵ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۱.۵ درصد افزایش، ۷۳ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

به دنبال تداوم مشکلات در پالایشگاه‌های خلیج مکزیک در پی وقوع طوفان گرمسیری آیدا نگرانی‌ها برای کاهش عرضه فرآورده‌های نفتی به بازار همچنان ادامه دارد. تحلیلگران معتقدند طولانی شدن روند تعمیر پالایشگاه‌های خلیج مکزیک و نگرانی‌ها برای کاهش فرآورده‌های نفتی در زمستان یکی از دلایل اصلی افزایش‌های اخیر قیمت نفت خام در بازار‌های جهانی است.

روز چهارشنبه اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۱۷ سپتامبر با ۳.۵ میلیون بشکه کاهش به ۴۱۴ میلیون بشکه رسیده که این میزان کمترین مقدار ذخیره نفت خام در آمریکا از سال ۲۰۱۸ میلادی است.

در روز‌های اخیر نیز برخی اعضای سازمان کشور‌های صادرکننده نفت خام موسوم به اوپک از تلاش‌ها برای افزایش تولید در روز‌های آینده خبر داده اند.

وزیر نفت عراق هم روز چهارشنبه اعلام کرد: اوپک پلاس در تلاش است به منظور بهبود اقتصاد جهانی قیمت نفت خام را در محدوده ۷۰ دلار برای هر بشکه نگه دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط