• خانه
  • بورس بانک و بیمه
1400/07/04-12:59

فاصله یک میلیون تومانی مبلغ تراکنش دهک اول و آخر در مرداد ۱۴۰۰!

 فاصله یک میلیون تومانی مبلغ تراکنش دهک اول و آخر در مرداد ۱۴۰۰!

فاصله مبلغ تراکنشی دهک اول تا دهک آخر به چیزی حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌رسد.

به گزارش اکوفارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، محاسبه نسبت برای مبلغ تراکنش ها، بیانگر توزیع نابرابر مبلغی تراکنش‌های پرداخت الکترونیک کارتی است که روند غیر متمرکز آن بیانگر تغییر ارزش تراکنش‌های این شبکه همراه با تغییرات اقتصادی جامعه است.

جدول زیر شاخص نسبت دهکی مبلغ تراکنش‌های شبکه شاپرک در مرداد ماه ۱۴۰۰ در مقایسه با ماه گذشته مشابه سال ۹۹ ارائه نموده است.

فاصله یک میلیون تومانی مبلغ تراکنش دهک اول و آخر!

همانطور که گفته شد، نسبت دهکی در مقایسه نقطه به نقطه رشد منفی بیش از ۲۳ درصدی و در مقیاس ماهانه نیز رشد بیش از منفی ۲ درصد را داشته است.

فاصله یک میلیون تومانی مبلغ تراکنش دهک اول و آخر!
در مقیاس ماهانه، متوسط مبلغی تراکنش‌های دهک دهم رشد بیش از ۲ درصدی و متوسط مبلغی دهک اول نیز رشد بیش از ۴ درصد را تجربه کرده است که در نهایت منجر به رشد منفی ۲/۲۷ درصدی نسبت به متوسط قیمت دهک دهم به دهک اول را در مقیاس ماهانه نشان می‌دهد.

نسبت دهکی در مرداد ماه ۱۴۰۰ نسبت به ماه گذشته روند کاهشی داشته به طوری که نسبت دهکی در مرداد ماه ۱۴۰۰ نسبت به تیر رشد منفی ۱۳/۸۸ واحدی را تجربه نموده است.

فاصله یک میلیون تومانی مبلغ تراکنش دهک اول و آخر!
با توجه به اطلاعات داده شده در جدول بالا، متوسط مبلغ تراکنش‌های خرید کالا و خدمات در دهک آخر قیمتی در ابزار پذیرش اینترنتی بالاتر از ابزار کارتخوان فروشگاهی است، این امر بیانگر این موضوع است که ابزار پذیرش اینترنتی، ابزار مطلوب انجام تراکنش‌های خرید در دهک دهم است.

در خدمت خرید کالا و خدمات، اعداد جدول بیانگر این است که به طور متوسط ۹۰ درصد تراکنش‌ها (۹ دهک) در ابزار‌های کارتخوان فروشگاهی و اینترنتی مربوط به خرید کالا و خدمات با مبلغ کمتر از ۱۰۰ هزار تومانی بود است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط