1400/07/05-16:43

پتروشیمی هگمتانه در تامین خوراک مشکل دارد

پتروشیمی هگمتانه در تامین خوراک مشکل دارد

مهدوی ابهری گفت: ظرفیت فعالیت پتروشیمی هگمتانه اکنون حدود ۵۰ درصد است که باید حداقل با ظرفیت بالای ۶۰ درصد کار کند تا دچار مشکل نشود.

به گزارش اکوفارس، احمد مهدوی ابهری دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین شرایط تولید پی وی سی گرید پزشکی در کشور که قرار بود توسط شرکت پتروشیمی هگمتانه انجام شود و علاوه بر تامین نیاز داخلی، امکان ارزآوری با صادرات این محصول را نیز فراهم کند، بیان کرد: مجتمع پتروشیمی هگمتانه در حال تولید است، اما این تولید با ظرفیت بسیار پایینی انجام می‌شود.

او ضمن اشاره به اینکه انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی پیگیری‌های متعددی از وزارت نفت بابت این مسئله داشته است، افزود: مشکل آن، تامین خوراک است که باید برطرف شود و در حال پیگیری رفع این مشکل هستیم. امیدوار هستیم که بتوانیم مشکل خوراک پتروشیمی هگمتانه را حل کنیم تا بتواند با ظرفیت خوبی کار کند.

دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران ادامه داد: ظرفیت فعالیت این شرکت اکنون حدود ۵۰ درصد و شاید هم پایین‌تر است، اما باید حداقل با ظرفیت بالای ۶۰ درصد کار کند تا دچار مشکل نشود.

گفتنی است؛ در تاریخ ۴ دی ماه سال گذشته، مجتمع پتروشیمی هگمتانه با سرمایه گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی و ظرفیت ظرفیت سالانه ۷۰ هزار تن، بعد از ۱۸ سال تاخیر توسط رئیس جمهور سابق کشورمان به بهره برداری رسمی رسید و قرار بود علاوه بر اشتغالزایی حدود ۲۳۰ نفری، نیاز کشور به پی وی سی گرید پزشکی را برطرف کند.

این محصول پتروشیمی، به طور گسترده‌ای در کیسه‌های خون، تیوب‌ها، دستکش‌ها، تجهیزات دیالیز، برخی تجهیزات دندان پزشکی، ماسک‌ها، تجهیزات اکسیژن رسانی، وسایل آزمایشگاهی، کتتر‌ها (لوله‌های نازک پزشکی)، وسایل قالب گیری تزریقی شده و تجهیزات بسته بندی به کار می‌رود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط