1400/07/09-10:56

کاهش دوباره بهای نفت در بازار‌های جهانی

 کاهش دوباره بهای نفت در بازار‌های جهانی

بهای طلای سیاه در پی اعلام احتمال افزایش تولید کشورهای عضو اوپک پلاس کاهش یافت.

به گزارش اکوفارس به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه تامین کنندگان نفت اوپک پلاس اعلام کردند ممکن است برای کاهش نگرانی‌ها درباره عرضه نفت خام به بازار، تولیدات خود در ماه‌های آینده را افزایش دهند. همچنین افزایش قیمت گاز موجب شده در روز‌های اخیر تولیدکنندگان انرژی به سمت خرید نفت روی بیاورند. این موارد باعث کاهش کم بهای نفت در بازار جهانی شد.

بر این اساس، قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۵ سنت کاهش به ۷۴ دلار و ۹۸ سنت رسید. نفت خام برنت دریای شمال هم با ۰.۱ درصد کاهش، ۷۸ دلار و ۲۴ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

اکنون تمام نگاه‌ها به اجلاس سازمان کشور‌های صادرکننده نفت موسوم به اوپک و متحدانش به رهبری روسیه در اوپک پلاس است که قرار است در روز دوشنبه آینده برگزار شود. احتمال می‌رود در این اجلاس کشور‌های تولیدکننده نفت برای افزایش تولید خود در ماه‌های آینده به توافق برسند.

به گفته تحلیلگران نشست روز دوشنبه اوپک پلاس برای تعیین سرنوشت آینده معاملات نفت بسیار مهم و حیاتی خواهد بود. گفته می‌شود این روز‌ها کاخ سفید از افزایش بی سابقه قیمت نفت در معاملات جهانی به شدت نگران است.

در نشست روز دوشنبه اوپک پلاس سران کشور‌های عضو قرار است بر سر افزایش تولید روزانه تا ۴۰۰ هزار بشکه به توافق برسند. به گفته منابع خبری پیشنهاد افزایش روزانه تا سقف ۸۰۰ هزار بشکه نفت پیشتر در جمع سران این سازمان رای نیاورده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط