1400/07/10-16:33

افزایش بهای نفت در بازار جهانی

 افزایش بهای نفت در بازار جهانی

قیمت نفت خام به دنبال خبر برگزاری نشست اوپک پلاس در روز دوشنبه شاهد افزایش بود.

به گزارش اکوفارس به نقل از خبرگزاری رویترز، نشست اوپک پلاس قرار است دوشنبه همین هفته برگزار شود. بسیاری احتمال می‌دهند ممکن است اعضای این سازمان برای افزایش تولید به نتیجه برسند. همین موضوع بر بازار انرژی تاثیر گذاشته است.

بر این اساس، قیمت نفت خام برنت دریای شمال با ۱.۲ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۸۵ سنت افزایش، ۷۵ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

قیمت نفت خام برنت امسال بیش از ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته و در هفته گذشته به بالاترین میزان خود در سه سال گذشته یعنی حدود ۸۰ دلار و ۷۵ سنت رسید. اوپک پلاس این روز‌ها با فشار شدید از سوی مصرف کنندگان بزرگ نفت خام در جهان مانند آمریکا و هند برای افزایش تولید به منظور کاهش قیمت نفت خام در جهان روبروست.

تحلیلگران معتقدند اگر اوپک پلاس میزان تولید خود را ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش ندهد قیمت نفت تا پایان سال جاری میلادی به بیش از ۹۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید. همچنین این روز‌ها با نزدیک شدن به فصل سرما و افزایش قیمت گاز، تولیدکنندگان برق از گاز فاصله گرفته و به خرید نفت روی آورده اند.

شرکت‌های انرژی آمریکا نیز این هفته برداشت نفت و گاز از سکوهای نفتی را در پی آغاز مجدد فعالیت پالایشگاه‌های خلیج مکزیک افزایش دادند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط