1400/07/17-12:32

افزایش دوباره بهای نفت در بازار‌های جهانی

 افزایش دوباره بهای نفت در بازار‌های جهانی

با افزایش دوباره قیمت نفت در معاملات بازار‌های جهانی، طلای سیاه طی یک هفته اخیر بیش از ۴ درصد افزایش را به ثبت رسانده است.

به گزارش اکوفارس به نقل از خبرگزاری رویترز، بحران انرژی در جهان قیمت نفت آمریکا را به بالاترین سطح خود در ۷ سال گذشته رساند.

با وجود افزایش تقاضای جهانی برای خرید نفت خام، سازمان اوپک پلاس هفته گذشته اعلام کرد برنامه‌ای برای افزایش تولید نفت خام خود بیش از میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز ندارد. در همین حال دولت آمریکا نیز اعلام کرد بازار‌های انرژی را تحت نظر دارد و به دنبال اقدامات فوری برای کاهش بهای نفت خام است.

بر این اساس، بهای معاملات آتی نفت خام برنت دریای شمال با ۰.۵ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۱.۳ درصد افزایش، ۷۹ دلار و ۳۵ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. معاملات آتی بنزین آمریکا نیز در معاملات روز گذشته بازار‌های جهانی به بالاترین میزان خود از اکتبر ۲۰۱۴ رسید.

تحلیلگران بازار معتقدند مقاومت تولیدکنندگان نفت برای افزایش تولید نفت خام می‌تواند یکی از دلایل اصلی این جهش قیمت‌ها طی هفته‌های گذشته باشد. با نزدیک شدن به فصل سرما و افزایش فرآورده‌های سوختی از جمله نفت و گاز، بسیاری بیم این را دارند که مردم مناطق مختلف جهان زمستانی سخت پیشرو داشته باشند.

کارشناسان بازار انرژی می گویند انتظار می رود با افزایش قیمت سایر فرآورده‌های سوختی مانند گاز طبیعی و زغال سنگ، روند صعودی بهای نفت در بازار‌ همچنان ادامه داشته باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط