1400/07/17-12:37

کدام محصولات لبنی از امروز ارزان می‌شوند؟

 کدام محصولات لبنی از امروز ارزان می‌شوند؟

سه محصول لبنی از امروز (شنبه) با کاهش ۱۰ درصدی قیمت روانه بازار می‌شوند.

به گزارش اکوفارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، به گفته سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی قیمت محصولاتی چون: ماست ساده ۲.۵ کیلوگرمی، پنیریواف ۴۰۰ گرمی و شیر پاستوریزه ساده کیسه‌ای ۹۰۰ گرمی از امروز (شنبه مورخ ۱۷ مهرماه ۱۴۰۰) به میزان ۱۰ درصد کاهش می‌یابد. همچنین در هفته‌های آتی شاهد این کاهش قیمت در سایر محصولات لبنی خواهیم بود.

پانزدهم مهر ماه سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، در حاشیه بازدید خود از روستاییان و عشایر شهرستان زرندیه از کاهش ۱۰ درصدی قیمت برخی از محصولات لبنی خبر داد و اعلام کرد که با تصمیمی که در ستاد تنظیم بازار و بنا به دستوری که رئیس جمهور در مورد ثبات قیمت‌ها و فراوانی و دسترسی اقلام صادر کرد، از شنبه کاهش ۱۰ درصدی قیمت لبنیات عملیاتی خواهد شد.

اما از دادن این وعده خیلی نگذشته بود که سید محمدرضا بنی طبا، سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی بیان کرد: برخی از کارخانه‌های تولیدی قیمت بعضی از کالا‌های لبنی را از شنبه به میزان ۱۰ درصد کاهش می‌دهند و اعمال سراسری همه محصولات لبنی در بازار بیش از یک هفته به طول می‌انجامد.

وی گفت: کاهش قیمت از محل سود مشروع و قانونی تولید کننده تامین می شود و تداوم آن منوط به افزایش نیافتن قیمت شیر خام است. اگر قیمت شیر خام افزایش یابد این طرح متوقف خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط