1401/01/19-14:38

عرضه گسترده گوجه‌فرنگی با قیمت ۹ هزار تومان

عرضه گسترده گوجه‌فرنگی با قیمت ۹ هزار تومان

از امروز گوجه‌فرنگی به میزان کافی در میادین میوه و تره‌بار شهرداری توزیع‌شده و با قیمت ۹ تا ۱۲ هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایرنا، ایران به طور میانگین سالانه ۶.۵ میلیون تن از ۱۹۰ میلیون تن گوجه‌فرنگی تولید شده در سراسر جهان را تولید می‌کند و همواره یکی از اصلی‌ترین صادرکنندگان این محصول به کشورهای منطقه بوده است و در برخی از سال‌ها نیز تولید این محصول به حدی زیاد بود که با وجود خرید گسترده کارخانجات رب و صادرات کافی؛ بخشی از گوجه‌فرنگی تولیدی تلف شده و دور ریخته می‌شود.

خبرها حاکی از آن است که امسال نیز کشاورزان ۲ تا ۳ برابر سال گذشته گوجه کاشته‌اند ولی با این حال قیمت این محصول طی دو هفته اخیراً به صورت کاذب به شدت افزایش یافت و در برخی شهرهای کشور همچون اهواز نیز به شدت کمبود آن در بازار احساس می‌شد.

عمده خرده‌فروشان علت اصلی این افزایش قیمت را کاهش عرضه گوجه‌فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار عنوان کردند، از طرف دیگر رئیس اتحادیه بارفروشان علت این افزایش قیمت افسارگسیخته را مشکلات کامیون‌داران و کاهش تمایل آنها به بار زدن محصولات کشاورزی دانست.

وی همچنین اعلام کرد که در شرایط عادی حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تن گوجه‌فرنگی وارد میدان میوه و تره‌بار می‌شد ولی این حجم در چند روز قبل به شدت تقلیل پیدا کرد و به ۳۰ تا ۵۰ هزار تن در هر روز رسید.

اما طی دو روز اخیر مشکل عرضه گوجه‌فرنگی حل شد و مشاهدات از برخی غرفه‌های میوه و تره‌بار شهرداری و خرده‌فروشی‌ها نشان می‌دهد که قیمت گوجه‌فرنگی با کاهش محسوسی قیمت روبرو شده است و هم‌اکنون گوجه‌فرنگی به میزان کافی در این غرفه‌ها توزیع‌شده و با قیمت ۹ تا ۱۲ هزار تومان به فروش می‌رسد.

هم‌اکنون نیز برداشت این محصول در میناب بندرعباس و بوشهر نیز آغاز شده و با افزایش عرضه، شاهد کاهش قیمت آن خواهیم بود و انتظار می‌رود تا سه روز آینده قیمت گوجه‌فرنگی به زیر ۹ هزار تومان برسد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط