1401/02/22-18:58

قصد داریم در ازای صادرات شیرخشک و دام زنده نهاده وارد کنیم

قصد داریم در ازای صادرات شیرخشک و دام زنده نهاده وارد کنیم

مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: قصد این را داریم که با صادر کردن شیرخشک و حتی دام زنده به کشورهای حاشیه خلیج فارس، نهاده وارد کشور کنیم.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، مجتبی عالی با بیان اینکه تمام شرکت‌های تعاونی دامداران کشور آمادگی لازم برای در اختیار قرار دادن نهاده حتی به صورت مدت دار به دامداران کوچک روستایی دارند، گفت: این موضوع مکتوب اعلام شده است  تا دامداران مشکل نقدینگی نداشته باشند.

وی ادامه داد: در مورد شیر هم تمام شرکت‌های تعاونی ما دارای سکوی جمع آوری شیر هستند و می‌توانند مازاد شیر دامداران را به کارخانه‌های شیرخشک دهند. تمام شرکت‌های تعاونی ما آمادگی خود را اعلام کرده‌اند که شیر مازاد دامداران را خریداری کنند و به کارخانه های شیر خشک برای صادرات تحویل دهند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور اضافه کرد: قرار بر این شد که از طریق صندوق‌ها تسهیلاتی در اختیار شرکت‌های تعاونی ها قرار گیرد. چون صندوق آسان‌تر  و مقررات بانک کمی مشکل است و احتمال دارد که شرکت‌های تعاونی دچار مشکل شوند. اما اگر از طریق صندوق ها این وام و نقدینگی در اختیار شرکت‌ها قرار بگیرد برای آنها راحت خواهد بود.

عالی در ادامه گفت: اتحادیه دامداران ایران قصد این را دارد که با صادر کردن شیرخشک و حتی دام زنده به کشورهای حاشیه خلیج فارس، نهاده وارد کشور کند. باید نقدینگی پنج برابر بیشتر از  حال حاضر در  اختیار دامداران قرار گیرد تا مشکل نقدینگی نداشته باشند.

وی در پایان گفت: امیدواریم  بتوانیم با وجود تحریم‌های ظالمانه‌ای که صورت گرفته همه دست به دست هم از این شرایط سربلند خارج شویم. دامداران ما همراه دولت، مردم و مصرف کننده هستند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط