1401/02/26-10:00

ثبت‌نام متقاضیان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از سه‌شنبه

ثبت‌نام متقاضیان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از سه‌شنبه

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، چگونگی آغاز به‌کار سامانه یکپارچه خودرو را تشریح کرد و از فرصت یک‌هفته‌ای امکان ثبت‌نام متقاضیان خرید خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از روز سه‌شنبه خبر داد.

به گزارش اکوفارس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «عبدالله توکلی لاریجانی» در گفت‌وگویی تلویزیونی افزود: پیرو بند ۵ دستورات هشت بندی رئیس‌جمهور درباره شفاف‌سازی عرضه خودرو، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از روز یکشنبه کار خود را آغاز کرده است.

وی با بیان این‌که بخشنامه‌های فروش در این سامانه قرار می‌گیرند، ادامه‌داد: از روز سه‌شنبه ثبت‌نام متقاضیان خرید خودرو انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت تاکید کرد: برای این‌که تقدم و تأخری وجود نداشته باشد و متقاضیان با خیال راحت و بدون عجله ثبت‌نام کنند در این سامانه تا یک هفته فرصت ثبت‌نام داده می‌شود، پس ‌از این فرصت درصورتی‌که میزان تقاضا بیشتر از ظرفیت اعلام‌ شده باشد، وارد فرآیند قرعه‌کشی (تحت نظارت سازمان حمایت) می‌شویم.

عرضه چند برابری خودرو نسبت به دفعات قبل

توکلی لاریجانی درباره سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خاطرنشان‌کرد: در این سامانه به نفع مشتریان و برای افزایش رضایتمندی آنان، موضوع عرضه چند برابری خودرو نسبت به دفعات قبل به‌صورت شفاف در نظر گرفته ‌شده است.

وی همچنین با اشاره به ارائه فرصت کافی برای ثبت‌نام، بیان‌داشت: متقاضیان با خیال راحت در مدت یک هفته اقدام به ثبت‌نام کنند و فرآیند به‌صورت شفاف تحت نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پیگیری خواهد شد.

عرضه همه خودروهای سواری کشور از طریق سامانه

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت بابیان این‌که همه عرضه‌های خودروهای سواری کشور از طریق سامانه تخصیص یکپارچه انجام می‌شود، تصریح‌کرد: همه خودروسازان بخش دولتی و خصوصی در این سامانه به‌صورت شفاف اقدام به عرضه محصولات خود به مشتریان و متقاضیان خرید خودرو می‌کنند.

حق انتخاب متقاضیان با عرضه همه محصولات خودروسازان

توکلی لاریجانی، داشتن حق انتخاب را از ویژگی‌های این سامانه دانست و ادامه داد: دفعات قبل برخی از خودروسازان از این روش استفاده می‌کردند و یا بخشی از تولیدات خود را عرضه می‌کردند، اما اکنون یک حق انتخاب متنوع با عرضه همه محصولات خودروسازان برای متقاضیان ایجادشده است.

کاهش خودروهای کف پارکینگ به کمتر از ۵۰ هزار دستگاه

وی، رویکرد اصلی در وزارت صمت را افزایش توان تولید خودروسازان برشمرد و اضافه‌کرد: با پایش انجام‌شده میزان خودروهای کف پارکینگ‌ها (ناقص) به‌شدت کاهش‌یافته است، زمانی نزدیک به ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در کف پارکینگ خودروسازان داشتیم که اکنون به کمتر از ۵۰ هزار دستگاه رسیده است.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت با یادآوری این‌که آمار تولید نباید شامل خودروهای ناقص باشد، گفت: از خودروسازان خواسته‌شده که به سمت تولید عبور مستقیم بروند و تولید ناقص انجام ندهند.

توکلی لاریجانی ادامه داد: اکنون ۸۰ درصد تولیدات دو خودروساز بزرگ کشور به‌صورت عبور مستقیم است، یعنی خودروهای تولیدی آن‌ها قابلیت عرضه به بازار را دارند و مشمول خودروی کف پارکینگ (ناقص) نیستند.

افزایش ۱۰ برابری عرضه در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

وی با اعلام این‌که افزایش عرضه در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با تمهیدات انجام‌شده میسر خواهد بود، تأکید کرد: میزان عرضه در همین عرضه‌ای که این هفته انجام می‌شود نزدیک به ۱۰ برابر دوره‌های قبلی عرضه هر خودروساز است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط