• خانه
  • بورس بانک و بیمه
1401/02/31-17:17

فهرست بدهکاران سه بانک جدید اعلام شد

 فهرست بدهکاران سه بانک جدید اعلام شد

بانک مرکزی فهرست جدید بدهکاران بانکی را جهت اطلاع عموم مردم منتشر کرد.

به گزارش اکوفارس، بانک مرکزی در راستای اجرای بخش ۱ بند د- احکام تنظیمی تبصره ۱۶- تسهیلات تکلیفی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مصوبه به شماره ۷۱۵/۱۱۴۵۰۴ مورخ ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به آمار منتشر شده در تاریخ ۳۱ فروردین ماه سالجاری ، اطلاعات واصله از بدهکاران سه بانک سینا، توسعه تعاون و توسعه صادرات را منتشر  کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، اغلب تسهیلات دریافت شده در راستای تولید و سازندگی در کشور مصرف شده و انتشار اسامی در گزارش پیش رو تنها به منزله دریافت تسهیلات و تعهدات کلان از شبکه بانکی می‌باشد که عموم آنها در موعد مقرر بازپرداخت شده است.

بر همین اساس فهرست تسهیلات غیرجاری هر بانک را نیز می توان مشاهد کرد.

  شایان ذکر است به استناد فصل اول ماده ۱ بند ۱-۸- آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان موضوع بخشنامه شماره ۹۲/۲۴۴۲۵۵۳ مورخ ۱۳۹۲/۰۸/۱۶، تسهیلات و تعهدات کلان: «به مجموع خالص تسهیلات و تعهدات اعطایی/ایجاد شده به/برای هر ذینفع واحد که میزان آن حداقل معادل ۱۰ درصد سرمایه پایه مؤسسه اعتباری باشد. این حد برای شعبه بانک خارجی، ۳ درصد مجموع دارایی‌های شعبه می‌باشد» اطلاق می شود.

گفتنی است، اطلاعات مابقی بانک ها نیز پس از بررسی های کارشناسی و دریافت اطلاعات کامل تر از بانک ها و صحت سنجی،در آینده نزدیک منتشر می شود.

فهرست کامل بدهکاران بانک‌ها را در اینجا ببینید.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط