• خانه
  • بورس بانک و بیمه
1401/03/01-15:38

تقویت شاخص کل بورس در اولین روز خرداد

تقویت شاخص کل بورس در اولین روز خرداد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۴۵۴ واحدی معادل ۰.۱۶ درصد، به یک میلیون و ۵۸۲ هزار و ۱۴۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۲۷ واحدی به ۲۱ هزار و ۵۶۵ واحد رسید.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایبِنا، امروز (یکشنبه ۱ خردادماه ۱۴۰۱)، تالار شیشه‌ای شاهد تداوم روند صعودی شاخص‌های منتخب همچون روز چهارشنبه هفته گذشته بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۰۰ واحدی، به رقم ۳۸۶ هزار و ۹۳۸ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۱۳۳۳ واحدی، عدد ۴۴۱ هزار و ۵۱۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۸۲۳ واحدی به رقم ۲۷۲ هزار و ۷۶۲ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۳۸۲ واحد افزایش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۹  هزار و ۱۴۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۴۸۰ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۲۲۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۵۹۲۳ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۲۹۶ واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی حکشتی، شپدیس، پارس، نوری و شپنا با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی جم پیلن، اخابر، ذوب و وساپا تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۱۲۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۱۴  هزار و ۱۰۶  نوبت معامله و به ارزش ۴۸ هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سفار(سیمان‌فارس‌ ) با ۱۲.۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کفرا، خچرخش، بترانس و دکوثر بود. همچنین نماد معاملاتی غشصفا(شیرپاستوریزه‌پگاه‌اصفهان‌ ) با ۶.۴۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لسرما، ولملت، وآذر و غمهرا قرار گرفتند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط