1401/03/01-23:50

نیازمند تامین اراضی از سوی سایر دستگاه برای ساخت مسکن هستیم

نیازمند تامین اراضی از سوی سایر دستگاه برای ساخت مسکن هستیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن باید سرعت بیشتری بگیرد، گفت: بخش عمده تامین اراضی از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام شده و مابقی نیازمند تامین اراضی از سوی سایر دستگاه‌ها و ارگان‌هاست.

به گزارش اکوفارس به نقل از وزارت راه و شهرسازی، نشست بررسی روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در  موضوع تامین زمین، تعیین تکلیف متقاضیان و آغاز عملیات اجرایی به ریاست «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی، معاونان وزیر در حوزه‌های مسکن، شهرسازی و معماری، سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید، شرکت بازآفرینی شهری ایران، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها در محل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.

قاسمی در این نشست ضمن تاکید بر نقش استانداران در سرعت دادن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن از تشکیل جلسات شورای‌عالی مسکن هر دو هفته یکبار به ریاست رییس‌جمهوری خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این مطلب که طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری سه میلیون و ۲۰۰ هزار واحد است که بخش عمده تامین اراضی آنها انجام گرفته است و مابقی نیازمند تامین اراضی از سوی سایر دستگاه‌ها و ارگان‌هاست، گفت: در جلسه آتی شورای‌عالی مسکن به ریاست رییس جمهوری، استانداران روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن را در بخش‌های تامین اراضی، تعیین تکلیف متقاضیان نام‌نویسی و معرفی شده  و شروع عملیات اجرایی واحدهای طرح ارایه خواهند کرد.

عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری بر عهده استانداران و مسئولان استانی است، اعلام کرد: امروز زمینه اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن فراهم است. تامین اراضی در حال انجام است. روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن باید سرعت یابد و در این خصوص استانداران، مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها اهتمام لازم را داشته باشند.

قاسمی افزود: نیاز است تا به‌ویژه در استان‌هایی که تامین اراضی انجام شده است عملیات اجرایی نیز روند مناسب‌تری داشته باشد تا به رقم تعهد داده شده، دولت برای تولید مسکن دست یابیم.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: مقرر شده است تا به هریک از استان‌هایی که در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن، پیشرفت مناسبی داشتند مبالغی بودجه تخصیص یابد تا کار با سرعت مناسب‌تری انجام بشود.

قاسمی در خصوص روش‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز اعلام کرد: ساخت به شیوه گروهی و خودمالکی از جمله روش‌های مناسبی است که مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی است و این شیوه به‌ویژه در بیشتر استان‌ها و شهرستان‌ها روش موفقی بوده است که ثمرات آن را در سفر آذربایجان غربی که هفته گذشته انجام شد شاهد بودیم.

وی افزود: مشارکت با پیمانکاران در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز از دیگر روش‌های مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی است که استان‌ها و مدیران استانی بر انجام آن اهتمام داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بدین معنا در استان‌هایی که زمین داریم با پیمانکاران مشارکت انجام شود تا کار ساخت و اجرای طرح نهضت ملی مسکن سرعت یابد.

قاسمی تصریح کرد: ساخت مسکن در کشور با فرمان ریاست‌جمهوری و تحت نظارت دولت پیش خواهد رفت و با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن هدف کلان دولت سیزدهم در بخش مسکن است تمامی دست‌اندرکاران در اجرای بهینه آن اهتمام داشته باشند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط