1401/03/03-11:05

سیر صعودی نفت معکوس شد

 سیر صعودی نفت معکوس شد

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه تحت تاثیر چشم انداز وقوع رکود اقتصادی و مصرف کمتر سوخت که انتظارات برای عرضه محدود را تحت الشعاع قرار داد، تن به کاهش داد.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوئیه با ۳۵ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۱۳ دلار و هفت سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوئیه، با ۳۶ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۰۹ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص ابتدای معاملات بیش از یک دلار ریزش کرده بودند.

نفت برنت روز دوشنبه با ۰.۷ درصد افزایش قیمت بسته شده بود در حالی که وست تگزاس اینترمدیت تقریبا بدون تغییر مانده بود.

تهدیدهای متعدد پیش روی اقتصاد جهانی در صدر نگرانی‌هایی است که مقامات شرکت کننده در اجلاس داووس مطرح می‌کنند و عده ای از آنها نسبت به خطر رکود هشدار می‌دهند.

کریستالینا جورجیوا، مدیرکل صندوق بین المللی پول، اظهار کرد: وی انتظار رکود برای اقتصادهای بزرگ را ندارد، اما نمی‌تواند آن را منتفی بداند.

توشیتاکا تازاوا، تحلیلگر شرکت فوجیتومی سکیوریتیز در این باره گفت: سرمایه‌گذاران به دلیل این که انتظار دارند قیمت‌های بالاتر نفت به مصرف سوختها در سراسر جهان آسیب بزند، فروشنده شده‌اند. اما تداوم نگرانی‌ها نسبت به محدودیت عرضه جهانی و امیدواری به احیای تقاضا در چین، تا حدودی از قیمتها پشتیبانی کرده است. انتظار می رود نفت برنت فعلا در محدوده ۱۰۵ تا ۱۱۵ دلار در هر بشکه معامله شود.

رئیس غول نفتی آرامکوی سعودی در مصاحبه با رویترز گفت: دنیا با کمبود عرضه نفت مواجه است زیرا اکثر شرکت‌ها از سرمایه‌گذاری در این بخش به دلیل فشارهای مربوط به انرژی سبز، می ترسند. نمی توان ظرفیت تولید را سریعتر از آنچه وعده داده شده است، اضافه کرد.

شانگهای که قطب مالی چین است، با کاهش آمار ابتلا به کووید ۱۹، قصد دارد از اول ژوئن به قرنطینه خاتمه داده و به زندگی عادی برگردد با این حال افزایش موارد ابتلا در پکن، نگرانیها نسبت به اعمال محدودیتهای بیشتر را برانگیخته است.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، آلمان اعلام کرد اتحادیه اروپا احتمالا تا چند روز آینده برای تحریم واردات نفت روسیه به توافق می‌رسد. همزمان مسکو که با تحریمهای غربی بر سر حمله به اوکراین منزوی شده است، شاهد رشد روابط اقتصادی با چین است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط