1401/03/12-14:07

ساعت شروع کار ادارات از تیر تغییر می‌کند

 ساعت شروع کار ادارات از تیر تغییر می‌کند

وزیر نیرو گفت: در راستای مدیریت مصرف برق در بخش اداری، ساعت شروع کار ادارات در تیر و مرداد تغییر می‌کند.

به گزارش اکوفارس، محرابیان، وزیر نیرو گفت: در راستای مدیریت مصرف برق در بخش اداری، ساعت شروع کار ادارات در تیر و مرداد تغییر می‌کند.

وی افزود: این اقدام موجب خواهد شد تا مصرف برق بخش اداری در ساعات اوج مصرف، به شدت کاهش پیدا کند و بتوانیم این برق صرفه جویی شده را به بخش‌های دیگر به خصوص بخش خانگی اختصاص دهیم.

وزیر نیرو عنوان کرد: دستگاه‌ها به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند و از هفته آینده، مصرف آن‌ها مورد پایش قرار خواهند گرفت و گزارش عملکردشان نیز به صورت دوره‌ای اعلام می‌شود.

پیش از این سخنگوی صنعت برق گفته بود پیشنهاد شده است برای صرفه‌جویی در مصرف برق، شروع و پایان ساعت کاری ادارات دو ساعت زودتر از قبل بشود.

مصطفی رجبی مشهدی، گفت: تغییر ساعات ادارات به تنهایی می‌تواند موجب صرفه‌جویی ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ مگاوات برق شود. این رقم امکان تامین پایدار انرژی برای سایر مشترکان را فراهم می‌کند. اکنون این موضوع در حال بررسی است و امیدواریم به زودی ابلاغ شود.

آغاز رصد مصرف برق ادارات و ارگان‌ها

همچنین در روزهای گذشته، رصد و پایش مصرف ادارات و ارگان‌های مهم توسط شرکت‌های توزیع آغاز شد.

در این طرح ضمن ارزیابی راهکارهای پیشنهادی مدیریت بار در خصوص استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود به‌منظور گذر از پیک تابستان سال جاری، برنامه‌های کنترل بار مشترکان ولتاژ اولیه، ثانویه و همچنین مشترکان حساس نظامی، بانک‌ها و ارگان‌های مهم نیز مورد رصد قرار گرفت.

در صورت نیاز دستگاه‌های مجاز رمزارز نیز خاموش می‌شوند

همچنین قرار شده دستگاه‌های مجاز استخراج رمزارز در زمان اوج مصرف برق در صورت بروز محدودیت با اعلام دیسپاچینگ ملی از شبکه خارج شوند و برای این مهم برنامه‌های مدیریت مصرف در دستور کار قرار گرفته شده است.

همه هماهنگی‌ها و تلاش‌ها برای عبور از شرایط کنونی و پرهیز از اعمال خاموشی برق است و در این راستا سیاست‌های تنبیهی و تشویقی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

نیروگاه‌ها در حداکثر شرایط تولید قرار دارند و نیاز مصرف در هفته جاری به دلیل گرمای شدید این روزها، افزایش بیشتری خواهد یافت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط