1401/03/15-16:16

در تابستان مصرف برق به ۶۵ هزار مگاوات می‌رسد

در تابستان مصرف برق به ۶۵ هزار مگاوات می‌رسد

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: پیش بینی می‌شود میزان مصرف برق در تابستان به ۶۵ هزار مگاوات برسد.

به گزارش اکوفارس، آرش کردی گفت: با توجه به برنامه‌های مدیریت بار صنعت برق از روز دوشنبه، صنایع بزرگ برنامه‌های تعطیلات تابستانه و تعمیرات سالانه خود را در زمان‌هایی که با صنعت برق هماهنگ شده، انجام می‌دهند.  در ساعت‌های خاصی، صنایع مصرف برق خود را محدود می‌کنند تا شبکه دچار اختلال نشود.

او می گوید: برنامه‌های ما امسال بر پایه تشویق محور است و بخش خانگی مشترکین کم مصرف را تشویق خواهیم کرد،  همچنین در ازای همکاری، صنایع از پاداش‌های صنعت برق برخوردار می‌شوند، به طور مثال این پاداش‌ها در سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان تخفیف در بهای برق مصرفی در ازای همکاری با صنعت برق در صورتحساب‌های آن‌ها اعمال شده است.

به گفته کردی با ورود به فضای گرم و تابستان شاهد افزایش بار هستیم در قبل از تعطیلات بیش از ۵۳ هزار مگاوات برق را تجربه کرده ایم و پیش بینی می‌شود میزان مصرف برق در این هفته به بالای ۵۸ هزار مگاوات برسد. برای مشترکین پر مصرف کنتورهایی را  از راه دور لحاظ کرده ایم و در صورت اخطار اگر شاهد کاهش مصرف نباشیم باید سیاست‌هایی را اتخاذ کنیم، حتی احتمال قطع برای پر مصرف‌ها وجود دارد. در تابستان ممکن است بالای ۶۵ هزار مگاوات مصرف برق را  تجربه کنیم که در این راستا در همه بخش‌ها مخصوصا صنعت و کشاورزی برنامه مدیریت مصرف را  اجرا خواهیم کرد.

نیاز مصرف برق در سال ۱۳۹۸ به ۶۰ هزار و ۸۲۵ مگاوات رسید، این میزان در سال ۱۳۹۹ با رشدی نزدیک به ۵ درصد به ۶۳ هزار و ۸۵۴ مگاوات و در سال ۱۴۰۰ به ۶۷ هزار و ۱۲ مگاوات افزایش یافت.

* باشگاه خبرنگاران

نظرات

captcha

اخبار مرتبط