1401/03/24-20:49

حمایت وزارت کشاورزی از مرغداران با خرید تضمینی تخم‌مرغ

حمایت وزارت کشاورزی از مرغداران با خرید تضمینی تخم‌مرغ

مدیرکل تامین دام و فرآوری محصولات دامی شرکت پشتیبانی امور دام کشور از اقدام وزارت جهاد کشاورزی برای خرید تضمینی مازاد تخم‌مرغ از مرغداران کشور خبر داد.

به گزارش اکوفارس به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «محمد جعفری» گفت: بر اساس شرایط در این مقطع از سال بیشترین برنامه‌ریزی برای تولید تخم‌مرغ را داریم و خوشبختانه شرایط تولید نسبت به مصرف افزایش پیدا کرده است و قاعدتاً قسمتی از تولید با نبود عرضه و تقاضا مواجه است. بنابراین شاهد افزایش ذخیره در مرغداری‌های تولیدکننده هستیم.

مدیرکل تامین دام و فرآوری محصولات دامی شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی با توجه به نبود عرضه و تقاضا در بازار تخم‌مرغ، اقدام به خرید تضمینی مازاد تخم‌مرغ از مرغداران کرده است، افزود: بر همین مبنا شرکت پشتیبانی امور دام بر اساس مصوبه ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی به‌عنوان مباشر خرید تخم‌مرغ مازاد مرغداران، مأموریت دارد کمیته‌ای برای قیمت‌گذاری تشکیل دهد و این کمیته به صورت هفتگی بر تخم‌مرغ تولیدکنندگان قیمت‌گذاری کند و تولیدکنندگان می‌توانند مازاد تولید خود را در سردخانه‌های تعیین شده تحویل دهند.

جعفری اظهار داشت: بر اساس مصوبات کمیته در جهت حمایت از گله‌های جوان مقرر شد تا تخم‌مرغ گله‌های تولیدی تا ۵۰ هفته، را جذب و نگهداری کنیم.

به گفته وی، تاکنون حدود هزار تن از تخم‌مرغ‌های مازاد مرغداران خریداری و ذخیره شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط