1401/03/31-18:46

نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی را به خود اصناف می‌سپاریم

نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی را به خود اصناف می‌سپاریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست روز ملی اصناف گفت: نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی را به خود اصناف می‌سپاریم پیش از اینکه سازمان حمایت و واحدهای بازرسی ورود کنند موضوع به سازمان تعزیرات ارجاع شود خود صنف به تخلف رسیدگی می‌کند.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایرنا، سیدرضا فاطمی امین امروز(سه شنبه ۳۱ خرداد) در نشست اصناف با رئیس مجلس به‌ مناسبت گرامیداشت روز ملی اصناف گفت: در زمینه اصناف توزیعی کار بسیار خوبی صورت گرفته آن هم ایجاد سامانه نظارت و بازرسی هوشمند است که امروز رونمایی می‌شود. ممکن است برخی از واحدهای صنفی به دلایلی تخلف کنند اما نباید این تخلف به پای کل صنف نوشته شود.

وی ادامه داد: در مرحله اول نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی را به خود اصناف می‌سپاریم یعنی پیش از اینکه سازمان حمایت و واحدهای بازرسی ورود کنند موضوع به سازمان تعزیرات ارجاع شود، خود صنف به تخلف رسیدگی می‌کند و اگر مساله حل نشد آن‌وقت در سطح بالاتر و مباحث داوری و تعزیراتی مساله دنبال می‌شود.

فاطمی امین با بیان اینکه مهمترین مساله اقتصادی ناترازی‌ها است، بیان کرد: به عبارتی موضوعاتمان با یکدیگر هم راستا و همتراز نیستند، در جاهای مختلف گلوگاه‌هایی داریم بین نظام تولید و توزیع هماهنگی و انسجامی وجود ندارد و در صنایع مختلف شاهد هستیم توزیع سرمایه‌گذاری در سطوح متفاوت یکسان نیست، این اتفاق در گستره جغرافیا هم رخ داده است در برخی شهرها صنایع بسیار زیاد است و آلودگی هوا زندگی مردم را مختل کرده اما در برخی مناطق نبود صنایع را شاهد هستیم.

وی افزود: در سالیان گذشته سرمایه‌ گذاری‌های زیادی کردیم، وقت‌های زیادی را صرف کردیم، وضعیت اقتصادی امروز متناسب با سرمایه گذاری‌ها نیست، اگر سرمایه گذاری‌ها منظم‌تر، دقیق‌تر و حساب شده تر بود با همین پول و زمانی که صرف کرده‌ایم باید در جایگاه بهتری قرار می‌گرفتیم.

فاطمی امین تأکید کرد: به لحاظ وضعیت اقتصادی زیرساخت‌های خوبی داریم، مهمتر از زیرساخت‌های فیزیکی، فعالان اقتصادی داریم که تجربه گسترده‌ای را کسب کرده‌اند که ارزشمند است، کسب و کارها و شرکت‌ها و تشکل‌هایی داریم که سال ها فعال هستند و به بلوغ رسیده‌اند. این‌ها همه دارایی‌های ماست اما چرا این دارایی‌ها در وضعیت اقتصادی و رفاه مردم خود را نشان نمی‌دهد؟ چرا که ناترازی و نا هماهنگی داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در این مدت با ۱۵ هیات خارجی جلسه گذاشته‌ام، آنها وقتی از نمایشگاه‌ها و واحدهای صنعتی و معدنی بازدید کردند تصورشان به کل تغییر کرده و تعجب کردند که با این حجم از تحریم چطور توانسته‌ایم این میزان پیشرفت کنیم.  

وی یادآور شد: این روزها همه با چالش‌هایی در حوزه قیمت و تورم مواجه هستیم، آشفتگی و گله و ناراحتی وجود دارد این را باید حل کنیم، اما نباید مسائل امروز که قابل حل هستند امید، حرکت و تلاش را از بین ببرد.

فاطمی امین اظهار داشت: اگر بتوانیم در کار برنامه‌ریزی شده، کار هماهنگ، همدلانه متحد شویم و این ناترازی‌ها را از بین ببریم خیلی سریع می‌توانیم به جایگاه‌های بهتر اقتصادی دسترسی پیدا کنیم و لازم نیست ۱۰ تا ۲۰ سال و هزاران میلیارد تومان هزینه کنیم تا وضعیتی اتفاق بیفتد. بسیاری از زیرساخت‌ها را داریم اما نقص‌هایی وجود دارد که اگر هوشمندانه نقص‌ها را پیدا کنیم و با هماهنگی هم این مسائل را حل کنیم به سرعت می‌توانیم از زیرساخت‌ها بهره‌مند شویم تا به زودی علاوه بر اینکه مسائلی که روزمره با آن مواجه هستیم با همدلی و همراهی حل و فصل شود و سرمایه‌ها به ویژه سرمایه‌های انسانی را به درستی به کار بگیریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: وزارت صمت هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد منتشر می‌کند آخرین گزارشی که منتشر شد مربوط به ۶ ماه دوم سال قبل بود و یک نسخه آن را به اتاق اصناف ارسال کرده‌ایم در آن گزارش بر ایجاد هماهنگی تأکید شده است چرا که بسیاری از مسائل به سرعت قابل حل و فصل می‌شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط