1401/07/09-15:45

چارترکنندگان قیمت بلیت پروازها را افزایش دادند

چارترکنندگان قیمت بلیت پروازها را افزایش دادند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه هیچ ایرلاینی نرخ بلیت پروازها را افزایش نداده است، گفت: قیمت بلیت هواپیما توسط شبکه توزیع و فروش که چارتر کنندگان، دلالان و واسطه‌ها هستند افزایش پیدا کرده است.

به گزارش اکوفارس، «مقصود اسعدی سامانی» روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، درباره اینکه چرا قیمت بلیت هواپیما بدون مصوبه سازمان هواپیمایی افزایش یافته است، افزود: هیچ ایرلاینی نرخ بلیت پروازها را افزایش نداده است. افزایش قیمت بلیت هواپیما از سوی دلال‌ها، شبکه توزیع و واسطه‌های فروش است و نرخ‌های چارتری افزایش یافته است.

به گفته سامانی، عدم تصمیم گیری دولت درباره آزادسازی قیمت بلیت هواپیما باعث شده دست چارتر کننده باز باشد و با هر رقمی که بازار کشش دارد به صورت فصلی نرخ‌گذاری انجام دهند.

وی هشدار داد که ادامه این وضعیت به ضرر مسافر و ایرلاین است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه ابزاری برای کنترل قیمت‌ها نداریم، گفت: شبکه توزیع و فروش بلیت هواپیما دست دلال و چارتر کنندگان هست و ما از نظر قانونی نظارتی روی فروش چارتری نداریم.

مقصود اسعدی سامانی ادامه داد: امسال به صورت رسمی و قانونی افزایش قیمت بلیت هواپیما نداشتیم و نرخ بلیت در سقف قیمت قبلی توسط ایرلاین‌ها فروخته می‌شود. دولت سیزدهم نیز برای افزایش نرخ تاکنون تصمیمی نگرفته است.

ایرنا پیش تر در گزارشی با عنوان تداوم فروش مسیرهای پروازی به چارترکنندگان اعلام کرد که ۹۵ درصد مسیرهای پروازی در دست چارتر کنندگان است و شرکت‌های هواپیمایی از ترس اینکه مبادا دخل و خرجشان با هم جور نیاید به صورت سه‌ماهه یا سالانه مسیرهای پروازی را به چارتر کنندگان می‌فروشند و نهایتاً این مسافر است که در زمان گرانی بلیت، تاخیر و ابطال پرواز نمی‌داند حق خود را از کجا و چه کسی بگیرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط