1401/09/07-16:00

نرخ تورم در استان‌ها اعلام شد/ سیستان و بلوچستان در صدر

 نرخ تورم در استان‌ها اعلام شد/ سیستان و بلوچستان در صدر

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٦٠,٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان زنجان (٤١ درصد) است.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، مرکز آمار ایران در گزارش امروز خود با عنوان شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان، نرخ تورم ماهانه، نقطه به نقطه و سالانه در استان‌های مختلف را در سه بخش کل خانوارها، خانوار شهری و روستایی بررسی کرده است.

بر این اساس، در آبان ماه امسال شاخص کل قیمت مصرف‌کننده برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به عدد ٥٥٢,٤ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.١ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌ سیستان و بلوچستان با ٣.٧ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان خراسان جنوبی با ١.٢ درصد است.

 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٤٨,١ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان‌سیستان و بلوچستان (٦٠.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان زنجان (٤١.٠ درصد) است.

 نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبان ماه سال جاری برای خانوارهای کشور به عدد ٤٤,٠ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان لرستان (٤٨.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان‌ خوزستان (٣٩.٣ درصد) است.

خانوارهای شهری

در ماهی که گذشت عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٥٤٣,٢ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.١ درصد افزایش نشان می­‌دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ٣.٠ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌های بوشهر و خراسان جنوبی با ١.٣ درصد است.

 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٤٧,٣ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٥٥.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان بوشهر (٣٩.٤ درصد) است.

نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبان ماه امسال برای خانوارهای شهری به عدد ٤٣,٣ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان ایلام (٤٨.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان (٣٨.٩ درصد) است.

خانوارهای روستایی

در آبان ماه امسال عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به  ٦٠٣,٧ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.١ درصد افزایش داشته است.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان‌ سیستان و بلوچستان با ٥.٠ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ قزوین با ٠.٤ درصد است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٥٢,٣ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان‌ سیستان و بلوچستان (٧١.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ گیلان (٤٤.٩درصد) است.

نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبان ماه سال جاری برای خانوارهای روستایی به عدد ٤٧,٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان­ قزوین (٥٢.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­‌ خوزستان (٤١.٦ درصد) است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط