• خانه
  • بورس بانک و بیمه
1401/09/08-11:13

۳ تصمیم بانک مرکزی برای تسهیل واردات کالا‌های اساسی/ سقف حواله‌جات ارزی افزایش یافت

 ۳ تصمیم بانک مرکزی برای تسهیل واردات کالا‌های اساسی/ سقف حواله‌جات ارزی افزایش یافت

بانک مرکزی ضمن تامین و تخصیص ارز برای واردات کالا‌های اساسی، سقف تسهیلات و حواله‌جات را افزایش و کارمزد انتقال ارز را کاهش داد.

به گزارش اکوفارس، بانک مرکزی به منظور تامین و تخصیص به موقع منابع ارزی برای وارکنندگان کالاهای اساسی سقف تسهیلات ارزی کالاهای اساسی را از 20 به 60 میلیون یورو افزایش داد.

ضمن اینکه سقف حواله‌جات ارزی نیز از 5 به 30 میلیون یورو افزایش یافته است؛ همچنین کارمزد انتقال ارز از منابع نیکو در تامین و تخصیص منابع ارزی برای کالاهای اساسی از 1/5 درصد به نیم درصد کاهش یافت.

در همین راستا نیز عباس حاجی زاده؛ دبیر اتحادیه واردکنندگان دام و طیور ایران در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی به دلیل تامین و تخصیص به موقع منابع ارزی و تدابیر اخیر این بانک ازجمله افزایش سقف تسهیلات و حواله‌جات ارزی کالا‌های اساسی و کاهش 70 درصدی کارمزد انتقال ارز که موجب آرامش در حوزه تامین کالا‌های اساسی کشور شده است، قدردانی کرد.

همچنین در بخشی از این نامه آمده است:ذخایر کالا‌های اساسی کشور در وضعیت کاملا مطلوبی به سر می‌برد و این امر سبب شده است این کالا‌ها همچنان با قیمت تمام شده پایین تری نسبت به سایر کالا‌ها در سبد غذایی مردم قرار گیرد.

بانک مرکزی , کالاهای اساسی , قیمت ارز ,

نظرات

captcha

اخبار مرتبط