1401/10/21-08:45

ساخت ۱۱ هزار مسکن ملی در بافت فرسوده تهران

ساخت ۱۱ هزار مسکن ملی در بافت فرسوده تهران

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: در قالب طرح نهضت ملی مسکن ۱۰۳ هزار واحد با اولویت شهرهای کوچک توسط بنیاد در حال اجرا است اما در برخی شهرهای بزرگ هم پروژه‌هایی را در حال ساخت داریم؛ از جمله در بافت فرسوده تهران ۱۱ هزار واحد را می‌سازیم.

به گزارش اکوفارس، حمیدرضا سهرابی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در بخش مسکن شهری سالیانه ۲۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن بر عهده بنیاد قرار دارد که حدود ۱۰۳ هزار واحد آغاز شده است. اولویت اجرای این پروژه‌ها شهرهای کوچک است ولی در برخی شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها از جمله قم، بندرعباس، قزوین، گرگان و تعدادی دیگر از شهرها نیز پروژه‌هایی در دست اجرا داریم.

وی  افزود: در شهر تهران هم حدود ۱۱ هزار واحد در قالب تفاهم‌نامه با شهرداری تهران، عموما در بافت فرسوده احداث می‌کنیم که کارها از حدود شش ماه قبل آغاز شده و عمدتا در مراحل فونداسیون به بعد است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن هم‌چنین با اشاره به ساخت واحدهای مسکن ملی برای مددجویان بهزیستی اظهار کرد: ۱۰ هزار در قالب تفاهم‌نامه با سازمان بهزیستی اجرا می‌کنیم که خوشبختانه پس از معرفی افراد توسط سازمان بهزیستی حدود ۲۰۰۰ واحد شروع شده و پیگیر هستیم تا تعداد باقی‌مانده هم به زودی آغاز شود.

به  گفته سهرابی، در بخش روستایی هم ۲۰۰ هزار واحد را آغاز کرده‌ایم که به روستاییان، تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با مدت بازپرداخت ۲۰ ساله و نرخ سود ۵ درصد پرداخت می‌شود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن تصریح کرد: در جریان بازسازی روستاها سیمان و میلگرد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. نقشه، هدایت و پشتیبانی هم از طرف بنیاد انجام می‌شود و مردم اقدام به ساخت و ساز می‌کنند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط