1401/11/26-15:58

افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد

 افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر رشد بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا و انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره که نگرانی‌ها نسبت به رکود اقتصادی و تقاضای ضعیف‌تر برای سوخت را تجدید کرد، کاهش یافت.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۷۲ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش، به ۸۴ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۸ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش، به ۷۸ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید.

به گفته منابع آگاه، آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۰ فوریه، حدود ۱۰.۵ میلیون بشکه رشد کرده است. این رشد بزرگتر از رشد ۱.۲ میلیون بشکه بود که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، پیش بینی کرده بودند و احتمالا از افت تقاضا برای سوخت حکایت دارد. ذخایر بنزین در همین مدت، حدود ۸۴۶ هزار بشکه و ذخایر سوخت‌های دیگر حدود ۱.۷ میلیون بشکه، افزایش یافت.

تحلیلگران هایتونگ فیوچرز اظهار کردند: آمار موسسه امریکن پترولیوم، فشار نزولی در بازار نفت را تشدید کرد زیرا نشان داد ذخایر نفت آمریکا برای هشتمین هفته افزایش پیدا کرده است. تقاضای ضعیف در بازار آمریکا، در کوتاه مدت مانع افزایش قیمت نفت خواهد شد.

آمار رسمی بعدازظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می شود. در این بین، پس از انتشار آمار قیمت مصرف کننده آمریکا که در ژانویه رشد پرشتابی داشت، یک مقام فدرال رزرو روز سه شنبه اظهار کرد بانک مرکزی آمریکا باید به افزایش تدریجی نرخ بهره برای شکستن تورم، ادامه دهد.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در این باره گفتند: اکنون انتظار داریم کمیته بازار آزاد فدرال، به تحکیم سیاست پولی در سه ماهه دوم ادامه دهد و نرخ بهره را در نشستهای سیاست گذاری مه و ژوئن، به میزان ۲۵ واحد افزایش دهد.

عامل دیگری که روی قیمت‌ها تاثیر منفی داشت، اعلام فروش ۲۶ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک از سوی وزارت انرژی آمریکا بود.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه‌اش، برآورد خود از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۳ را با اشاره به بازگشایی اقتصاد چین، بالا برد. اوپک اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۳، به میزان ۲.۳۲ میلیون بشکه در روز معادل ۲.۳ درصد رشد خواهد کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط