1401/12/04-17:49

قیمت خرید تضمینی گندم به زودی اصلاح می شود

 قیمت خرید تضمینی گندم به زودی اصلاح می شود

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید، قیمت خرید تضمینی گندم به زودی در شورای قیمت گذاری بازنگری می شود.

به گزارش اکوفارس، علیقلی ایمانی گفت: با توجه به بارش های اخیر و پراکنش بارش، وضعیت سبزینگی مزارع گندم در اکثر استان ها مساعد است.

به گفته او، گرچه در ابتدای فصل کشاورزان با مشکل تامین کود روبه رو بودند، اما با تلاش های شرکت خدمات حمایتی، کود را از بنادر به صورت فله ای به استان ها آوردند و اکنون هم در بحث کود سرک هیچ مشکلی نداریم به طوریکه به ازای هرهکتار ۳۰۰ کیلو کود توزیع می شود.

ایمانی ادامه داد: هم اکنون وضعیت مزارع گندم در جنوب، برخی مناطق غربی و قسمت های شرقی کشور مناسب است که با استمرار پراکنش بارش های مناسب پیش بینی می شود که نیازی به واردات گندم برای تامین نان مردم نداشته باشیم.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران درباره آخرین جزئیات اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم گفت: بنابر مکاتبه ای که با کمیسیون کشاورزی مبنی بر آنالیز هزینه های تولید و شورای قیمت گذاری داشتیم، اصلاح قیمت خرید هفته آینده در دستور کار شورا قرار می گیرد تا پس از بررسی در کمیته های کارشناسی، نرخ منطقی متناسب با هزینه های تولید اعلام شود.

او ادامه داد: باتوجه به تورم اعلامی بانک مرکزی و نرخ جهانی خرید گندم، قیمت خرید تضمینی هرکیلو گندم باید ۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان باشد یا ۱۴ هزارتومان با احتساب یک هزار تومان جایزه تحویل باشد تا رضایت نسبی گندمکاران برای تحویل گندم به مراکز دولتی بدست آید.

ایمانی گفت: با توجه به آنکه نرخ خرید تضمینی هرکیلوگندم بین ۳۸۰ تا ۴۰۰ دلار شناور است؛ بنابراین با احتساب ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، واردات هرکیلو گندم بدون احتساب هزینه های حمل حداقل ۱۵ هزارتومان است که در جلسه شورای قیمت گذاری به زودی بازنگری در نرخ صورت می گیرد.

* باشگاه خبرنگاران

نظرات

captcha

اخبار مرتبط